Every Noise at Once · paracana   scan   playlist   new
Maya Isacowitz»
Aaron English»
Gaye Delorme»
Cult With No Name»
Sea Ray»
Single Gun Theory»
Ryan Cavanaugh»
Alpha Yaya Diallo»
Acoustic Junction»
Pete Krebs And Gossamer Wings»
Story of M»
Randi Russo»
Red Guitar»
Blame Ringo»
Shadowlands»
The Unisex»
Tom Sanderson»
R.B. Morris»
Rainer Ptacek»
Montana Mandolin Society»
Kangaroo Moon»
Swati»
Miss Chaos»
Nine Hours»
Meghana Bhat»
James Wilsey»
Nathan Wiley»
Merrie Amsterburg»
Judith Avers»
Anne Wylie Band»
Jamie Stillway»
Notorious»
Nena Anderson»
Pork Tornado»
The Carnivaleros»
Cosmic Love Child»
Joanne Juskus»
Angela Desveaux»
Gus MacGregor»
Jeremy Kittel»
Carmina Piranha»
Chloe Day»
Kila & Oki»
Claude Chalhoub»
Bering Strait»
Pete Krebs and the Gossamer Wings»
Kristin Hoffmann»
Tim Reis»
Christians and Lions»
Mike Montiel»
Kan'Nal»
Janah»
Space MTN»
GOODING»
The Lost Satellites»
David Hopkins»
Ripley Caine»
Matthew C. Shuman»
Weatherwood»
Lost At Last»
Rodello's Machine»
LHB»
Abaji»
Eyes of 99»
Low Strung»
Appliance»
Gavin Coetzee»
Some Say Leland»
RONOBIR»
Grant»
Harvey Reid»
Boy With A Fish»
Id Guinness»
Jayne Sachs»
Todd Hannigan»
Vision Thing»
Gypsy Tailwind»
Bobtown»
Deb Pasternak»
Reed Foehl»
Sean Blackman»
Tom Diakité»
Seconds Flat»
Carol Laula»
Danielle Doyle»
Matson Belle»
Buddy Mondlock»
santa fe indie»
folktronica»
icelandic indie»
danish indie pop»
isle of man indie»
etherpop»
paracana»
chamber pop»
faroese pop»
small room»
art pop»
nepali pop»
tavern»
bedroom pop»
vermont indie»
irish indie»
swedish folk pop»
greek indie»
persian alternative»
baltic folk»
lebanese indie»
traditional funk»
russian post-punk»
russian punk»
yugoslav new wave»
kent indie»
funk rock»
experimental hip hop»
bosnian indie»
brazilian blues»
deep classic garage rock»
abstract hip hop»
venezuelan rock»
puerto rican indie»
russian rock»
gypsy punk»
peruvian rock»
garage punk blues»
neue deutsche welle»
pony»
one-person band»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,780 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-12-05. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.