Every Noise at Once · oud   scan   playlist   intro   pulse   edge   new
Roupen Altiparmakian»
Hani Naser»
Samir Tahar»
Şerif Muhiddin Targan»
Udi Hrant»
Sakher Hattar»
Mehmet Emin Bitmez»
Amir Perelman»
Mete Aslan»
Necati Çelik»
George Michel»
Georges Kazazian»
Mohsin Mohamed»
Mansour Nariman»
Farid al-Atrash»
Ahmed Mukhtar»
Abadi Al Johar»
John Berberian»
Richard Hagopian»
Gülçin Yahya»
Simon Shaheen»
Mamdoh El Gibaley»
John Bilezikjian»
Thomas Loopuyt»
Wanees Zarour»
Rabih Abou-Khalil»
Sameer Makhoul»
Murat Akman»
Marc Loopuyt»
Hamdi Makhlouf»
Haytham Safia»
Khyam Allami»
Mutlu Torun»
Naseer Shamma»
Ara Dinkjian»
Hossein Behroozinia»
Mohammed Saleh Abd Al-Saheb Lelo»
Hussein Mohamed Aly»
Basel Zayed»
Anouar Brahem Trio»
Ali Pajooheshgar»
Charles "Chick" Ganimian»
Omar Bashir»
Ziryab Trio»
Marcel Khalifa»
Kamal Hors»
Aarif Jaman»
Rahim AlHaj»
Cinuçen Tanrikorur»
Amos Hoffman»
Munir Bashir»
Dhafer Youssef»
Charbel Rouhana»
Negâr Boubân»
Adnan Joubran»
Mustafa Al Sunni»
Joseph Tawadros»
Tarek Abdallah»
Mehmet Bitmez»
George Mgrdichian»
Udi Yorgo Bacanos»
Anouar Brahem»
Yorgo Bacanos»
Wissam Joubran»
Samir Joubran»
Waed Bouhassoun»
Hamza El Din»
Shahram Gholami»
Driss El Maloumi»
Amer Ammouri»
Salim Fergani»
Haig Yazdjian»
Muhammad Qadri Dalal»
Le Trio Joubran»
Yair Dalal»
tar»
italian jazz»
thai traditional»
jazz composition»
spanish jazz»
brazilian composition»
balalaika»
middle eastern traditional»
oud»
arabic jazz»
nuevo tango»
arab folk»
jazz double bass»
central asian folk»
jazz brass»
latin classical»
classical clarinet»
violao»
argentine jazz»
bandoneon»
german jazz»
australian jazz»
israeli jazz»
avant-garde jazz»
moldovan pop»
j-core»
neue deutsche harte»
anime cv»
denpa-kei»
electronic rock»
j-pop boy group»
j-division»
j-pop girl group»
rap rock»
happy hardcore»
neo-industrial rock»
industrial metal»
j-idol»
nightcore»
eurobeat»
remix product»
electropowerpop»
alt-idol»
vocaloid»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,786 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-12-09. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.