Every Noise at Once · orchestral performance   scan   playlist   intro   pulse   edge   2018
Heinz Rögner»
Roberto Abbado»
Tugan Sokhiev»
Susanna Mälkki»
Philippe Jordan»
Kent Nagano»
Jascha Horenstein»
Sakari Oramo»
Leif Segerstam»
Fritz Reiner»
Ernest Ansermet»
Nikolaus Harnoncourt»
Leonard Slatkin»
Igor Markevitch»
James Judd»
Bruno Weil»
Herbert Blomstedt»
Krzysztof Urbański»
Charles Dutoit»
Kurt Sanderling»
Eugene Ormandy»
Jukka-Pekka Saraste»
Philippe Herreweghe»
John Nelson»
Yan Pascal Tortelier»
Paavo Järvi»
Christoph Eschenbach»
David Zinman»
Eiji Oue»
Vernon Handley»
José Serebrier»
Simone Young»
Otmar Suitner»
Carlos Kalmar»
Andrew Litton»
George Szell»
Barbara Hannigan»
Daniel Barenboim»
Carlo Maria Giulini»
Jeffrey Tate»
Stefan Sanderling»
Valery Gergiev»
Eugen Jochum»
Christian Thielemann»
Gianandrea Noseda»
Dimitri Mitropoulos»
Michel Plasson»
Richard Hickox»
Leonard Bernstein»
Alan Gilbert»
Robert Shaw»
Giuseppe Sinopoli»
Jonathan Nott»
Pierre Boulez»
Wilhelm Furtwängler»
Sergiu Celibidache»
Erich Kleiber»
Georges Prêtre»
Myung-Whun Chung»
William Christie»
William Steinberg»
Giancarlo Guerrero»
Andrew Davis»
Lan Shui»
Sir Thomas Beecham»
Antal Doráti»
Arturo Toscanini»
Masaaki Suzuki»
Sir Simon Rattle»
Robert Spano»
Fritz Busch»
Sir Neville Marriner»
Vasily Petrenko»
Trevor Pinnock»
Benjamin Zander»
Michael Gielen»
Sir Adrian Boult»
Jean-François Paillard»
Nicolette Fraillon»
Paul Dombrecht»
Kurt Masur»
Stéphane Denève»
Marc Minkowski»
Joann Falletta»
Neeme Järvi»
Richard Tognetti»
Fabio Luisi»
Dirk Brossé»
Edo de Waart»
Jean-Claude Casadesus»
Paul McCreesh»
Osmo Vänskä»
Jane Glover»
Sir Mark Elder»
Sir Charles Groves»
Gustavo Dudamel»
Ludovic Morlot»
Antoni Wit»
Andrea Quinn»
Giovanni Antonini»
Marek Janowski»
Rudolf Barshai»
Charles Münch»
Jean Martinon»
Daniel Reuss»
Christopher Warren-Green»
Iván Fischer»
Rinaldo Alessandrini»
Hans Schmidt-Isserstedt»
Jordi Savall»
Karl Böhm»
Jerzy Maksymiuk»
Rudolf Kempe»
Ferenc Fricsay»
Wolfgang Sawallisch»
Riccardo Chailly»
Zubin Mehta»
Sir Charles Mackerras»
Sir David Willcocks»
Claudio Abbado»
Sir Roger Norrington»
Evgeny Mravinsky»
Klaus Tennstedt»
Hans Knappertsbusch»
István Kertész»
Rafael Kubelik»
Michael Tilson Thomas»
Semyon Bychkov»
Lawrence Foster»
Ton Koopman»
Seiji Ozawa»
Josef Krips»
Anu Tali»
Jiří Bělohlávek»
Manfred Honeck»
Helmuth Rilling»
Ádám Fischer»
Erich Leinsdorf»
Josep Pons»
Sir Georg Solti»
Pablo Heras-Casado»
Carlos Kleiber»
Bernard Haitink»
Bruno Walter»
Kristjan Järvi»
Tullio Serafin»
Christopher Hogwood»
Clemens Krauss»
Pierre Monteux»
Christina Pluhar»
Hermann Scherchen»
Edward Gardner»
Stephen Cleobury»
Günter Wand»
Otto Klemperer»
Christoph Poppen»
Franz Welser-Möst»
Thierry Fischer»
André Previn»
Marin Alsop»
Esa-Pekka Salonen»
John Eliot Gardiner»
Gerard Schwarz»
Joana Carneiro»
Fabio Biondi»
Antonio Pappano»
Alondra de la Parra»
Jaap Van Zweden»
Thomas Dausgaard»
Eliahu Inbal»
Kirill Kondrashin»
Alexander Lazarev»
Felix Weingartner»
Carlos Miguel Prieto»
Anne Manson»
Mirga Gražinytė-Tyla»
Yakov Kreizberg»
René Jacobs»
Carl Schuricht»
Leopold Stokowski»
Václav Talich»
Andris Nelsons»
Gary Bertini»
David Lloyd-Jones»
Harry Christophers»
Emmanuel Villaume»
Kirill Karabits»
Grant Llewellyn»
Sébastien Daucé»
Dennis Russell Davies»
Paavo Berglund»
Jean-Christophe Spinosi»
Hans Rosbaud»
Riccardo Muti»
André Cluytens»
Gustav Leonhardt»
Lorin Maazel»
David Hill»
Mariss Jansons»
Sir Colin Davis»
Kazushi Ono»
Herbert von Karajan»
Eduard van Beinum»
James Levine»
Evgeny Svetlanov»
Yannick Nézet-Séguin»
James Conlon»
Sir John Barbirolli»
Gisele Ben-Dor»
Daniel Harding»
opera»
dutch contemporary classical»
australian classical»
orchestral performance»
russian modern classical»
french opera»
late romantic era»
choral»
historic orchestral performance»
american 21st century classical»
czech contemporary classical»
oriental classical»
spanish contemporary classical»
classical»
radio symphony»
string quartet»
avant-garde»
modern performance»
portuguese early music»
portuguese contemporary classical»
irish classical»
chinese classical»
classical performance»
chamber orchestra»
workout product»
moombahton»
baile funk»
electro latino»
breakbeat»
discofox»
bouncy house»
eurodance»
bubblegum dance»
remix»
bassline»
deep vocal house»
spanish electropop»
pop house»
hard bass»
italo dance»
hands up»
euro hi-nrg»
deep discofox»
jump up»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,424 genres by Spotify as of 2018-12-07. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.