Every Noise at Once · opera   scan   playlist   intro   pulse   edge   2017
Orchestra Del Teatro Dell'Opera Di Roma»
Ambrosian Opera Chorus»
Enrico Caruso»
Les Musiciens du Louvre»
Nicolai Gedda»
Renée Fleming»
Mirella Freni»
Edith Mathis»
Giuseppe Taddei»
Mojca Erdmann»
Emmanuelle Haïm»
Felicity Lott»
Ettore Bastianini»
Jonas Kaufmann»
José Cura»
Bryn Terfel»
Veronica Cangemi»
Teresa Berganza»
Thomas Allen»
Beniamino Gigli»
Shirley Verrett»
Luigi Alva»
Sunhae Im»
Sonia Prina»
Orchestra dell'Accademia Nazionale di Santa Cecilia»
Montserrat Caballé»
Plácido Domingo»
Marilyn Horne»
Michele Pertusi»
Dorothea Röschmann»
Lucy Crowe»
Cesare Siepi»
Sandrine Piau»
Leontyne Price»
Jussi Björling»
Miah Persson»
Ildebrando D'Arcangelo»
Véronique Gens»
José Carreras»
Luciano Pavarotti»
Frederica von Stade»
Agnes Baltsa»
Vivica Genaux»
Franco Fagioli»
Joseph Calleja»
Roberto Alagna»
Romina Basso»
Cheryl Studer»
Renata Tebaldi»
Anna Prohaska»
Nina Stemme»
Kurt Moll»
Alfredo Kraus»
David Daniels»
Elisabeth Schwarzkopf»
Diana Damrau»
Kiri Te Kanawa»
Simone Kermes»
Julia Lezhneva»
Sondra Radvanovsky»
Rolando Villazón»
Giuseppe Di Stefano»
The Monteverdi Choir»
Gerald Finley»
Christian Gerhaher»
Dietrich Fischer-Dieskau»
Nicolai Ghiaurov»
Olga Borodina»
Kirsten Flagstad»
Anna Netrebko»
Karina Gauvin»
Philharmonia Orchestra»
Sara Mingardo»
Christina Pluhar»
René Jacobs»
Arleen Auger»
Lorraine Hunt Lieberson»
Jon Vickers»
Andreas Scholl»
Natalie Dessay»
Brigitte Fassbaender»
Julia Varady»
Les Talens Lyriques»
Rolando Panerai»
Ruth Ann Swenson»
Maria Callas»
Renato Bruson»
Pretty Yende»
Pilar Lorengar»
Thomas Hampson»
Christophe Rousset»
Dame Janet Baker»
Fritz Wunderlich»
Michel Plasson»
Vittorio Grigolo»
Sherrill Milnes»
Wolfgang Windgassen»
Bejun Mehta»
Ruggero Raimondi»
Ian Bostridge»
Barbara Hendricks»
Elly Ameling»
Fernando Corena»
George London»
Carolyn Sampson»
Kathleen Battle»
Giorgio Zancanaro»
Dame Joan Sutherland»
Barbara Bonney»
Marijana Mijanovic»
Marie-Nicole Lemieux»
Francisco Araiza»
Max Emanuel Cenčić»
Dmitri Hvorostovsky»
Birgit Nilsson»
Franco Corelli»
Georges Prêtre»
Joyce DiDonato»
Tito Gobbi»
Karita Mattila»
Anne Sofie von Otter»
William Matteuzzi»
Orchestra Del Teatro Alla Scala, Milano»
Mark Padmore»
Victoria de los Ángeles»
Rita Streich»
Sabine Devieilhe»
Antonio Pappano»
Angela Gheorghiu»
Richard Tucker»
Fedora Barbieri»
Leo Nucci»
Marc Minkowski»
John Eliot Gardiner»
Roberta Invernizzi»
Fiorenza Cossotto»
Lesley Garrett»
June Anderson»
Núria Rial»
Olga Peretyatko»
Sylvia McNair»
Ann Hallenberg»
Emma Kirkby»
Philippe Jaroussky»
Piotr Beczala»
Ramón Vargas»
Patricia Petibon»
Sonya Yoncheva»
William Christie»
Dawn Upshaw»
Lucia Popp»
Lynne Dawson»
Nathalie Stutzmann»
Cecilia Bartoli»
Susan Graham»
Renata Scotto»
Mariella Devia»
Magdalena Kozená»
Michael Chance»
Anna Moffo»
Riccardo Muti»
Vienna State Opera Chorus»
Carlo Bergonzi»
Katia Ricciarelli»
Elina Garanca»
Nicole Cabell»
Ewa Podles»
Alessandro Corbelli»
Luca Pisaroni»
Coro Del Teatro Alla Scala Di Milano»
Jessye Norman»
René Pape»
Christa Ludwig»
Mario del Monaco»
Bernarda Fink»
Juan Diego Flórez»
Samuel Ramey»
Simon Keenlyside»
Gundula Janowitz»
José van Dam»
Metropolitan Opera Orchestra»
Elena Obraztsova»
Edita Gruberova»
Nicola Zaccaria»
Sumi Jo»
Margaret Price»
Ileana Cotrubas»
Fabio Biondi»
Giulietta Simionato»
Tom Krause»
Piero Cappuccilli»
Beverly Sills»
Concerto Köln»
Thomas Quasthoff»
Akademie für Alte Musik Berlin»
Enzo Dara»
Leonie Rysanek»
baroque ensemble»
classical baritone»
classical contralto»
early music ensemble»
classical soprano»
opera»
vintage classical singing»
classical performance»
choral»
classical bass»
operatic pop»
classical mezzo-soprano»
classical countertenor»
classical tenor»
vocal house»
jumpstyle»
hip house»
speed garage»
electro latino»
hard bass»
deep vocal house»
breaks»
filter house»
breakbeat»
workout»
deep eurodance»
jungle»
tekno»
hardcore breaks»
italo dance»
nu skool breaks»
disco house»
makina»
eurodance»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
This is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 1875 genres by Spotify. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.