Every Noise at Once · nz singer-songwriter   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Lynette Diaz»
Bryony Matthews»
Jed Parsons»
Barry Saunders»
Nadia Reid»
Edge Kingsland»
Luke Thompson»
Jess Chambers»
Vincent H.L»
Jan Hellriegel»
Pie Warmer»
Tim Finn»
Fraser Ross»
Miller Yule»
Anna Coddington»
Don McGlashan»
Aldous Harding»
Julia Deans»
Neil & Liam Finn»
Mali Mali»
Jamie McDell»
Miriam Clancy»
Daniel Madill»
Tami Neilson»
Matt Joe Gow»
Steve Abel»
Mel Parsons»
Anthonie Tonnon»
Clara van Wel»
L. A. Mitchell»
Grayson Gilmour»
Victoria Girling-Butcher»
Neil Finn»
Herriot Row»
Anika Moa»
Hannah Curwood»
Monique Rhodes»
Emily Fairlight»
Paul McLaney»
Delaney Davidson»
Edwin Derricutt»
Hollie Smith»
Renee-Louise Carafice»
Anji Sami»
Jay Clarkson»
Age Pryor»
Lisa Crawley»
Dave Dobbyn»
Arthur Ahbez»
Lydia Cole»
Liam Finn»
Seth Haapu»
Reb Fountain»
Andrew Keoghan»
Emily Edrosa»
Bernie Griffen»
Marlon Williams»
Bic Runga»
Flip Grater»
Finn Andrews»
Bruno Merz»
Kylie Price»
Jenny Mitchell»
Holly Arrowsmith»
Sophie Mashlan»
dansk lovsang»
opm»
lilith»
afrikaans gospel»
nz folk»
alternative americana»
dunedin indie»
euskal musica»
nz pop»
nz indie»
alaska indie»
stomp and holler»
newfoundland indie»
spanish indie folk»
kiwi rock»
midwest americana»
acoustic pop»
uk americana»
classic opm»
danish singer-songwriter»
cork indie»
galway indie»
nz singer-songwriter»
australian singer-songwriter»
norwegian americana»
dominican indie»
shibuya-kei»
abstract beats»
rock drums»
baja indie»
neue deutsche welle»
chip hop»
belly dance»
afrobeat brasileiro»
plunderphonics»
wonky»
dusseldorf indie»
experimental hip hop»
psychedelic hip hop»
italian new wave»
musica londrinense»
proto-techno»
japanese jazz fusion»
industrial hip hop»
traditional funk»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,001 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-10-19. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.