Every Noise at Once · norwegian classical   scan   playlist   intro   pulse   new
Halvdan Cleve»
Carl Gustav Sparre Olsen»
Friedrich August Reissiger»
Bjarne Brustad»
Gerhard Schjelderup»
Otto Winter-Hjelm»
Johan Svendsen»
Klaus Egge»
Ole Olsen»
Johannes Hanssen»
Christian Cappelen»
Edvard Fliflet Bræin»
Alf Hurum»
Hjalmar Borgstrøm»
Rikard Nordraak»
Edmund Neupert»
Ludvig Irgens-Jensen»
Arvid Kleven»
Egil Hovland»
Eivind Groven»
Leif Solberg»
Johannes Haarklou»
Signe Lund»
Fartein Valen»
Borghild Holmsen»
Harald Sæverud»
Iver Holter»
Edvard Grieg»
Johan Backer-Lunde»
Johan Halvorsen»
Arne Eggen»
Sigurd Islandsmoen»
Halfdan Kjerulf»
Eyvind Alnæs»
Sverre Bergh»
Sigurd Lie»
Agathe Backer Grøndahl»
Geirr Tveitt»
Thomas Tellefsen»
Herman Severin Løvenskiold»
Pauline Hall»
Ole Bull»
Fridthjov Anderssen»
Arnljot Kjeldaas»
Conrad Baden»
Sverre Jordan»
Ludvig Mathias Lindeman»
Øistein Sommerfeldt»
Christian Sinding»
David Monrad Johansen»
Catharinus Elling»
Johan Selmer»
Waldemar Thrane»
Per Lasson»
Alfred Paulsen»
british contemporary classical»
polish contemporary classical»
swedish classical»
romanian contemporary classical»
norwegian classical»
post-romantic era»
chinese classical performance»
russian contemporary classical»
contemporary classical»
australian classical»
early modern classical»
spanish renaissance»
danish classical»
british modern classical»
ukrainian classical»
danish contemporary classical»
israeli classical»
irish classical»
russian romanticism»
korean classical performance»
hungarian contemporary classical»
hip house»
eurodance»
bubblegum dance»
euro hi-nrg»
partyschlager»
cantaditas»
deep vocal house»
hardcore breaks»
spanish electropop»
ragga jungle»
disco polo»
deep discofox»
mahraganat»
breakbeat»
discofox»
deep eurodance»
bouncy house»
hard bass»
italo dance»
jump up»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,789 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-12-12. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.