Every Noise at Once · norges stemme   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Anne Gudrun Michaelsen»
Agnes Stock»
Lisa Schøne Johansen»
Maria Celin Strisland»
August Dahl»
Magnus Bokn»
Amadeus Evanne»
Hana Raca»
Anna Lærdal Skuland»
Anders Mowatt»
Ida Ganes»
Andrea Santiago»
Marius Brynjulfsen»
Sebastian Ferraz»
Zino»
Oskar Oiestad»
Benedikte Bjelland»
Moira Halaas»
Sofie Gjerde Tonev»
Alice Kucevic»
Ray Hardy Johansen»
Amalie Hamborgstrøm»
Endre Gryting»
Charlotte Hjelmeland»
Celina Gjerald»
Emilie Aasvangen»
Henrik Fuglem»
Mina Lund»
Emma Holth»
Marie Øvstebø»
Dan Roger Lid»
Rebecca Pettersen»
Sondre Mikalsen»
Helene Seljehaug»
Preben Thorsteinsson»
Ingeborg Walther»
Steffi Buie»
June Salomonsen»
Casper Kuhlmann»
Carlisle»
Sebastian Hågensen»
Tonje Aakre»
Sindre Steig»
Trina Coleman»
Margot Moe»
Jeanette Vik»
Maria Engås Halsne»
Hanna Solemdal»
Kristoffer Edvardsen»
Viktoria Birkeli»
Saima Iren Mian»
Malin Joneid Ellefsen»
Sondre Justad»
Marius Samuelsen»
Synne Helland»
Elise Nærø»
Emma Noor»
Øystein Hegvik»
Amanda Rusti»
Stig Gustu Larsen»
Edward Mustad»
Henriette Linja»
Sebastian James Hekneby»
Vilde Skogen»
Kamilla Wigestrand»
Silje Rubin»
Kristian Raanes»
Ola Reistad»
Kristin Husøy»
Carl-Christian Grimstad»
Thomas Løseth»
Oliver Mathisen»
Nora Aurdal»
Kristian Kristensen»
trot»
newfoundland indie»
neo mellow»
deep indie singer-songwriter»
acoustic pop»
indonesian worship»
adoracao»
devon indie»
manitoba indie»
chinese indie»
brazilian gospel»
folk-pop»
norges stemme»
chinese folk»
british country»
brazilian ccm»
charlottesville indie»
hindi worship»
pei indie»
indiecoustica»
lds youth»
plunderphonics»
wonky»
indie jazz»
macedonian indie»
instrumental funk»
world fusion»
belly dance»
abstract beats»
afrofuturism»
rock drums»
demoscene»
deep jazz fusion»
guam indie»
proto-techno»
chinese experimental»
glitch pop»
british industrial»
japanese idm»
afrobeat brasileiro»
japanese jazz fusion»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,396 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-05-29. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.