Every Noise at Once · new orleans blues   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Little Sonny Jones»
New Orleans Willie Jackson»
Sugar Boy Crawford»
James Booker»
Big Al Carson»
Roosevelt Sykes»
Lloyd Price»
The Neville Brothers»
Snooks Eaglin»
Professor Longhair»
Henry Gray»
Katie Webster»
Chuck Carbo»
Cyril Neville»
Earl King»
Eddie Bo»
Allen Toussaint»
John Boutté»
Champion Jack Dupree»
Fats Domino»
James "Sugar Boy" Crawford»
Boogie Bill Webb»
Smiley Lewis»
Dr. John»
Lee Collins»
Lizzie Miles»
Aurora Nealand & The Royal Roses»
Guitar Slim»
Chris Thomas King»
Luther Kent»
Anders Osborne»
Jelly Roll Morton»
Jessie Hill»
Porter Batiste Stoltz»
Royal Southern Brotherhood»
George Guesnon»
Tommy Ridgley»
Walter Wolfman Washington»
Little Brother Montgomery»
Wardell Quezergue»
Chris Kenner»
Johnny Adams»
Cousin Joe»
Lonnie Johnson»
Gene Taylor»
Huey "Piano" Smith»
Guitar Slim, Jr.»
Joe Krown»
Clarence "Frogman" Henry»
Irma Thomas»
Henry Butler»
Tuts Washington»
John Mooney»
Tab Benoit»
Davell Crawford»
Larry Hamilton»
Ernie K-Doe»
piano blues»
latin jazz»
new orleans blues»
cuban rumba»
chicago blues»
traditional blues»
shabad»
harmonica blues»
skiffle»
boogie-woogie»
samba»
blues»
cha-cha-cha»
mambo»
banjo»
folklore chileno»
memphis blues»
punjabi folk»
electric blues»
new orleans funk»
rhythm and blues»
arpa paraguaya»
swamp blues»
mexican traditional»
louisiana blues»
soul»
candomble»
jazz blues»
jazz venezolano»
cyberpunk»
italian post punk»
post-punk mexicano»
northamptonshire indie»
melodic dubstep»
grave wave»
electronic djent»
dark post-punk»
neue deutsche todeskunst»
rock gotico»
italian gothic»
industrial»
heavy gothic rock»
deep gothic post-punk»
ethereal gothic»
industrial rock»
chillstep»
dark wave»
corrosion»
witch house»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,416 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-06-04. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.