Every Noise at Once · new isolationism   scan   playlist   intro   pulse   edge   new
Maria w Horn»
E-Saggila»
Olymphia»
Alberich»
Cremation Lily»
Mats Erlandsson»
Rosen & Spyddet»
Kelly Moran»
Misantropen»
Boli Group»
F.E. Denning»
Carla dal Forno»
FLORA»
Vanity Productions»
JH1.FS3»
Internazionale»
Anthony Linell»
Astrid Sonne»
Kara-Lis Coverdale»
Varg»
Abdulla Rashim»
Oli XL»
Ulwhednar»
Soho Rezanejad»
Body Sculptures»
Orphan Ann»
Lust For Youth»
Eartheater»
Pharmakon»
Loke Rahbek»
Khalil»
Angeles»
Isorinne»
Puce Mary»
Sexdrome»
Positive Centre»
Acronym»
Restive Plaggona»
Rainforest Spiritual Enslavement»
Vatican Shadow»
Silent Servant»
Scandinavian Star»
Age Coin»
Född Död»
Yair Elazar Glotman»
Sansernes Rus»
The Empire Line»
oqbqbo»
Yen Towers»
Mischa Pavlovski»
Lundin Oil»
JASSS»
Hvide Sejl»
Händer Som Vårdar»
Vanessa Amara»
Hiro Kone»
Peder Mannerfelt»
Damien Dubrovnik»
Pan Daijing»
Rune Bagge»
Ossia»
Dedekind Cut»
Lussuria»
Vargdöd»
Rose Alliance»
Abul Mogard»
Raime»
Vår»
Norin»
Oake»
Border Force»
KYO»
Croatian Amor»
Arv & Miljö»
Drew McDowall»
D.Å.R.F.D.H.S.»
CTM»
Caterina Barbieri»
Amphetamine Logic»
Vit Fana»
Chrome Burden»
Evigt Mörker»
Alex Zhang Hungtai»
australian post-rock»
swedish electronic»
electra»
peruvian experimental»
epicore»
space ambient»
polish ambient»
outsider house»
polish experimental»
ambient industrial»
fluxwork»
italian occult psychedelia»
post-rock»
brazilian post-rock»
canadian post-rock»
cinematic post-rock»
atmospheric post-rock»
instrumental post-rock»
minimal dub»
mandible»
italian post-rock»
drone»
american post-rock»
belgian post-rock»
british post-rock»
new isolationism»
italian experimental»
sega»
punta»
punjabi»
zimdancehall»
tejano»
benga»
tropical»
bhangra»
panamanian pop»
cumbia ranchera»
makossa»
corridos cristianos»
bongo flava»
togolese pop»
ska»
cumbia peruana»
azontobeats»
reggae en espanol»
sega mauricien»
orquestas de galicia»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,063 genres by Spotify as of 2019-05-17. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.