Every Noise at Once · neo-singer-songwriter   scan   playlist   intro   pulse   edge
Chloe Blackwell»
Adam Burridge»
Annie Lovell»
Gavin Holligan»
Mary At Midnight»
Being Buffalo»
Angelina Bentley & the Cosmic Party»
Kate Ellis»
Laura James»
Gemma Mewse»
Siskin»
Maeve O'Boyle»
Amy Kendall»
Jazz Morley»
George Ezra»
April Maybe May»
Mali Korsten»
Kadesha»
Liz Lawrence»
Keeley Filgo»
Elana Harte»
Hannah Scott»
Emma Pears»
Lily Rae»
Younee»
Nina Nesbitt»
Scattered Few»
Rae Morris»
Miccoli»
Natalie Duncan»
Gareth Owen»
Hannah And The Boy»
Lily Juniper»
Leah McFall»
Susie Clarke»
Mary Leay»
Mahalia»
Jim Stapley»
Jem Cooke»
Lorraine McCauley»
Claudia Rudek»
Penny Jo Pullus»
Katy Shotter»
Olivia Leisk»
The Floe»
Laura Meyer»
Tich»
Steve Rodgers»
Stephen Page»
Bianca Rose»
Lauren Aquilina»
Ashley Jane Welberry»
Thom Morecroft»
Gabrielle Aplin»
Sam Batt»
The Scarletz»
Lydia Baylis»
Kamla»
Troy Faid»
Liz Seaver»
Carrie Haber»
Rowen Bridler»
The Light Parade»
Greg Fidler»
Allie Bradley»
Kat Healy»
Ginger Redcliff»
Rosie Doonan»
Kelly Woods»
Charlene Soraia»
Matt Simons»
Sian Sanderson & the Charm Offensive»
Caroline Harrison»
Shane Beales»
RoseRed And The Butterflies»
Julia Johnson»
Susy Thomas»
Josie Charlwood»
The Paper Shades»
McGoozer»
Tommy Ludgate»
The New Root»
Skej»
Kimberly Anne»
Anoushka Lucas»
lilith»
vietnamese pop»
c-pop»
irish singer-songwriter»
deep indie singer-songwriter»
indie singer-songwriter»
neo-singer-songwriter»
nasyid»
classic opm»
deep latin christian»
singaporean pop»
singaporean mandopop»
indie quebecois»
chinese minyao»
classic cantopop»
channel pop»
classic mandopop»
malaysian mandopop»
indie anthem-folk»
acoustic pop»
opm»
lithumania»
no wave»
demoscene»
otacore»
surf music»
wonky»
industrial»
garage punk blues»
post-punk»
world fusion»
uk post-punk»
deep classic garage rock»
zolo»
deep jazz fusion»
hardvapour»
indie emo»
belly dance»
abstract beats»
one-person band»
chinese experimental»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,154 genres by Spotify as of 2018-10-16. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.