Every Noise at Once · neoclassicism   scan   playlist   intro   pulse   edge   new
Ottorino Respighi»
Vagn Holmboe»
Gabriel Pierné»
Goffredo Petrassi»
Sergei Prokofiev»
Leonid Bashmakov»
Iša Krejčí»
Maurice Ravel»
Béla Bartók»
Alberto Ginastera»
Albert Roussel»
Arthur Lourié»
Alexandre Tansman»
Bruno Bjelinski»
Ole Schmidt»
Alexei Haieff»
Louis Durey»
Nikolai Lopatnikoff»
Irving Fine»
Michael Tippett»
Bohuslav Martinů»
Manuel de Falla»
Marcel Mihalovici»
Arnold Cooke»
Igor Stravinsky»
Dag Wirén»
John Lessard»
Armando José Fernandes»
Harald Genzmer»
Jacobo Ficher»
Carlos Chávez»
Alfredo Casella»
Nadia Boulanger»
Jean Françaix»
Francis Poulenc»
Arthur Honegger»
Camargo Guarnieri»
Virgil Thomson»
José Ardévol»
Juan José Castro»
Aarre Merikanto»
Louise Talma»
Heitor Villa-Lobos»
Knudåge Riisager»
Benjamin Britten»
Darius Milhaud»
Giorgio Federico Ghedini»
Salvador Contreras»
Gian Francesco Malipiero»
Arthur Berger»
Paul Hindemith»
Luis Gianneo»
Stefan Kisielewski»
Willson Osborne»
Harold Shapero»
Edino Krieger»
Ernst Krenek»
José María Castro»
Pierre Gabaye»
Zoltán Kodály»
american contemporary classical»
contemporary classical»
austro-german modernism»
russian romanticism»
american modern classical»
hungarian contemporary classical»
dutch contemporary classical»
serialism»
russian modern classical»
australian classical»
neoclassicism»
impressionism»
chamber ensemble»
korean classical performance»
chinese classical performance»
latin classical»
czech contemporary classical»
russian contemporary classical»
israeli classical»
early modern classical»
irish classical»
danish classical»
classical»
late romantic era»
danish contemporary classical»
japanese electropop»
jungle»
eurodance»
italo dance»
ragga jungle»
deep discofox»
mahraganat»
discofox»
cantaditas»
deep vocal house»
disco polo»
spanish electropop»
partyschlager»
breakbeat»
jump up»
bouncy house»
hard bass»
hardcore breaks»
deep happy hardcore»
bubblegum dance»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,712 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-08-07. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.