Every Noise at Once · nashville singer-songwriter   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Annika Bennett»
Beau Turrentine»
Annie DiRusso»
Zack Joseph»
Maddy Newton»
Caroline Dare»
Charlotte Leigh»
Mary Bragg»
Charli Adams»
Calah Mikal»
Don Gallardo»
Sturgill Simpson»
Juliette Reilly»
Ben de la Cour»
Anna Belle»
Liz Longley»
Ruby Amanfu»
Andrew Goldring»
Hannah Miller»
Brian Wright»
Andy Brown»
Perrin Lamb»
Lindsey Lomis»
Gabriel Kelley»
Lilly Hiatt»
Maddie Medley»
Patrick Droney»
Nora Jane Struthers»
Declan Kennedy»
Michaela Anne»
Heathen Sons»
Wild Ponies»
Hank Compton»
Robby Hecht»
Kristina Murray»
Maya De Vitry»
Becky Warren»
Jeffrey East»
Holly Williams»
Leah Nobel»
Kelsey Abbott»
Jarrod Dickenson»
Joy Williams»
Caitlin Canty»
Joel Levi»
Cheyenne Medders»
Becca Mancari»
Jackson Wooten»
Della Mae»
Bill Eberle»
Fleurie»
Dylan Rockoff»
Noah Vonne»
Elise Davis»
Todd Snider»
Lillie Mae»
Cariad Harmon»
Korby Lenker»
Nicki Bluhm»
Kyshona Armstrong»
Dakota Jay»
Jen Starsinic»
Emily McMichael»
Kristin Andreassen»
Kelsey Waldon»
Adam Henry»
Gillian Welch»
Kyle Nachtigal»
Jacob Thomas Jr.»
Chris Watts»
RILEY MOORE»
Katie Ruvane»
Beau James»
Bre Kennedy»
Annalise Emerick»
Brennen Leigh»
Kira Small»
Ivory Layne»
Caroline Spence»
Matthew Crosby»
nashville americana»
classic opm»
chanson quebecois»
lilith»
nashville singer-songwriter»
lldm»
deep latin christian»
classic israeli pop»
canadian singer-songwriter»
canadian folk»
indie cafe pop»
boston folk»
german indie folk»
folk brasileiro»
austin singer-songwriter»
dutch americana»
israeli singer-songwriter»
neo-singer-songwriter»
australian americana»
new americana»
indie singer-songwriter»
mpb gospel»
russian post-punk»
british industrial»
proto-techno»
jamtronica»
drill and bass»
japanese jazz fusion»
baja indie»
plunderphonics»
wonky»
industrial»
coldwave»
no wave»
japanese post-punk»
grave wave»
breakcore»
future funk»
chinese experimental»
dusseldorf indie»
industrial hip hop»
greek indie rock»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,674 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-08-02. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.