Every Noise at Once · musique concrete   scan   playlist   intro   pulse   new
Gilles Gobeil»
Eimert-Beyer»
Pierre Henry & Pierre Schaeffer»
Else Marie Pade»
Jean Schwarz»
Philippe Arthuys»
Horacio Vaggione»
Gordon Mumma»
Ivo Malec»
Robert Cohen-Solal»
Paul Lansky»
Daniel Teruggi»
Denis Dufour»
Bülent Arel»
Philippe Mion»
Bengt Hambræus»
Bernard Fort»
Tod Dockstader»
Jérôme Noetinger»
Jorge Antunes»
Gottfried Michael Koenig»
Tamas Ungvary»
Charles Dodge»
Kid Baltan»
Mario Verandi»
Natasha Barrett»
Alice Shields»
Guy Reibel»
Michel Philippot»
Otto Luening»
Rune Lindblad»
Michael Obst»
Paul Gredinger»
Joji Yuasa»
Pauline Oliveros»
Alvin Lucier»
François Bayle»
Herbert Eimert»
Herbert Brün»
Paul Dolden»
Morton Subotnick»
James Tenney»
Ricardo Mandolini»
Vladimir Ussachevsky»
Naing Naing»
İlhan Mimaroğlu»
Herman Heiss»
Robert Normandeau»
André Boucourechliev»
Eugeniusz Rudnik»
Jacques Lejeune»
Dick Raaijmakers»
Gilles Racot»
Halim El-Dabh»
Åke Hodell»
Hugh Le Caine»
Alain Savouret»
Luc Ferrari»
Tom Dissevelt»
Rudolf Escher»
Konrad Boehmer»
Pierre Bastien»
Ton de Leeuw»
Pierre Henry»
Christian Zanési»
Pierre Schaeffer»
Jaap Blonk»
Richard Maxfield»
Beatriz Ferreyra»
Jon Appleton»
Arne Mellnäs»
Monique Rollin»
David Tudor»
Henk Badings»
Jean-Claude Risset»
Lionel Marchetti»
Patrick Ascione»
Max Mathews»
Francis Dhomont»
Walter Ruttmann»
John Chowning»
Dominique Petitgand»
Michel Chion»
Henri Pousseur»
Milan Stibilj»
Bernard Parmegiani»
avant-garde»
free improvisation»
dutch experimental»
microtonal»
british electroacoustic»
acousmatic»
contemporary classical»
french contemporary classical»
electroacoustic improvisation»
musique concrete»
american contemporary classical»
laboratorio»
austrian contemporary classical»
chalga»
electro latino»
bubblegum dance»
swedish eurodance»
maskandi»
barbadian pop»
partyschlager»
k-pop girl group»
cantaditas»
disco polo»
cubaton»
deep discofox»
mahraganat»
discofox»
electro bailando»
dangdut remix»
romanian pop»
oktoberfest»
magyar mulatos»
reggaeton chileno»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,789 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-12-12. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.