Every Noise at Once · montreal indie   scan   playlist   intro   pulse   edge
Eryn Temple»
Housefly Hum»
Andria Piperni»
SlowMo»
Nate Husser»
Clay and Friends»
Casey Burns»
Claire Ridgely»
Flara K»
laye»
Red Mass»
Tibe»
Yves Jarvis»
Ouri»
Caltâr-Bateau»
moss»
Lea Keeley»
Krief»
Frisky Kids»
Bolduc tout croche»
Automelodi»
Wizaard»
Sasha Slug»
KALLITECHNIS»
Adhoc»
why try»
Jesuslesfilles»
Kid Lucifer»
Mélanie Venditti»
Edwin Raphael»
Shay Lia»
Ragers»
Barrdo»
HOMESHAKE»
J.u.D.»
Loïc April»
Duu»
Fred Thomas»
Aléatoire»
Nolton Lake»
Police Des Moeurs»
Navet Confit»
Jonathan Personne»
Molly Drag»
Of Course»
Aaricia»
Haviitz»
Kgoon»
Heartstreets»
The Corks»
Vanwho»
Laurence-Anne»
Foisy»
CRi»
Paul Cargnello»
Nomadic Massive»
Lesser Evil»
De.Ville»
Antoine Lachance»
Bloodshot Bill»
Joni Void»
Radiant Baby»
Monsieur Mono»
Bud Rice»
Planet Giza»
CJ Flemings»
Jesse Mac Cormack»
Seulitude»
Le Trouble»
RYAN Playground»
Wrecker»
Justin Wright»
Emilie Kahn»
falcxne»
Kid Koala»
Hanorah»
Spatial Soul»
Venus Furs»
Anemone»
Alex Burger»
Dylarama»
Ben Shemie»
Le Matos»
Pottery»
Ellemetue»
Pale Lips»
Dominique Fils-Aimé»
Little Coyote»
zouz»
Louize»
NUDØ»
Lucas Charlie Rose»
Geneviève Racette»
La Force»
Fontarabie»
Les sœurs Boulay»
Kevin Na$h»
Cinzia & The Eclipse»
Mouth Breather»
Patient Hands»
Saxsyndrum»
portuguese indie»
icelandic pop»
israeli indie»
slovak indie»
steampunk»
pakistani indie»
danish indie pop»
czech indie»
etherpop»
experimental pop»
romanian rock»
lithuanian indie»
polish indie»
bedroom pop»
albuquerque indie»
minneapolis indie»
asheville indie»
macedonian indie»
rome indie»
montreal indie»
art pop»
basque rock»
wrock»
brazilian blues»
jam band»
zolo»
slovenian rock»
brazilian psychedelic»
chilean indie»
hawaiian indie»
russian post-punk»
lo star»
gypsy punk»
armenian folk»
argentine rock»
portuguese rock»
kent indie»
one-person band»
traditional funk»
chilean rock»
deep classic garage rock»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,842 genres by Spotify as of 2019-03-19. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.