Every Noise at Once · modern performance   scan   playlist   pulse   edge
Giovanna Reitano»
Asko Ensemble»
Barbara Hannigan»
Marilyn Nonken»
Alarm Will Sound»
JACK Quartet»
Les Percussions de Strasbourg»
Terry Riley»
San Francisco Symphony»
Emerson String Quartet»
Paul Dresher»
Igor Tchetuev»
Ensemble Phoenix Basel»
Hans Zender»
Leila Josefowicz»
Nouvel Ensemble Moderne»
Ian Pace»
Klangforum Wien»
William Basinski»
Third Angle New Music Ensemble»
California EAR Unit»
Brodsky Quartet»
Herbert Henck»
Aki Takahashi»
Minguet Quartett»
Ensemble Court-Circuit»
Group for Contemporary Music»
Neue Vocalsolisten Stuttgart»
A Winged Victory for the Sullen»
Julia Kent»
Ensemble Modern»
Steffen Schleiermacher»
Real Quiet»
Ólafur Arnalds»
James Fulkerson»
Roberto Fabbriciani»
Hildur Guðnadóttir»
Mother Mallard's Portable Masterpiece Company»
International Contemporary Ensemble»
Thomas Adès»
Gruppo Musica Insieme Di Cremona»
Kristjan Järvi»
Peter Michael Hamel»
Pauline Oliveros»
Ensemble Avantgarde»
Corda Quartett»
Ensemble Exposé»
Camilla Hoitenga»
Delta Saxophone Quartet»
Thomas Larcher»
Billband»
Markus Hinterhäuser»
Gidon Kremer»
Ensemble Klang»
Moondog»
David T. Little»
Gavin Bryars»
Bing & Ruth»
Seattle Symphony Orchestra»
Chiara String Quartet»
Steve Rich»
New York New Music Ensemble»
Lubomyr Melnyk»
Nils Frahm»
Jay Gottlieb»
Ensemble 2E2M»
György Ligeti»
Evan Ziporyn»
Kathleen Supove»
Boston Modern Orchestra Project»
Paul Zukofsky»
Ensemble Cairn»
William Brittelle»
Kevin Volans»
John Cage»
Wet Ink Ensemble»
Aukso Orchestra»
Quatuor Parisii»
Florent Ghys»
Nico Muhly»
Ensemble Dissonanzen»
Elision Ensemble»
Michael Riesman»
Caput Ensemble»
yMusic»
John Tilbury»
Henryk Górecki»
Timothy Andres»
Neil Rolnick»
Roland Keller»
Lisa Moore»
Bruce Brubaker»
Margaret Leng Tan»
Hans Otte»
Ralph van Raat»
Kronos Quartet»
Daan Vandewalle»
Nadia Sirota»
Ex Novo Ensemble»
Marc Sabat»
Ingram Marshall»
Ulster Orchestra»
John Luther Adams»
The OMNI Ensemble»
So Percussion»
Bang On A Can All-Stars»
Judd Greenstein»
Gloria Coates»
William Thomas McKinley»
Luciano Berio»
Ensemble Klangforum Wien»
Steve Reich»
Louis Andriessen»
Morton Feldman»
Pierre-Laurent Aimard»
Now Ensemble»
Balanescu Quartet»
Marianne Schuppe»
Philip Glass Ensemble»
Rachel's»
Ensemble Alternance»
Martin Bresnick»
Pierre Boulez»
Robin Cox Ensemble»
Robert Moran»
Ensemble Recherche»
Sabine Liebner»
Tim Hecker»
Carducci String Quartet»
Noël Akchoté»
The Smith Quartet»
George Crumb»
Jacob Druckman»
Lionel Peintre»
Anthony De Mare»
Marc Mellits»
Peter Rundel»
Piano Circus»
Steven Mackey»
Colin Stetson»
Flexible Music»
Theatre Of Voices»
Penguin Cafe Orchestra»
Hae-Sun Kang»
eighth blackbird»
Lou Harrison»
American Modern Ensemble»
Arditti Quartet»
London Sinfonietta»
Paul Hillier»
Ursula Oppens»
William Duckworth»
Philip Glass»
Nouvel Orchestre Philharmonique»
David Crowell»
Nicolas Horvath»
David Chesworth Ensemble»
Sentieri Selvaggi»
Musicatreize»
Ensemble Intercontemporain»
Larry Polansky»
Michael Gordon»
Marino Formenti»
Shara Worden»
Mark Dancigers»
Jack Curtis Dubowsky Ensemble»
Phil Kline»
Nicolas Hodges»
Pittsburgh New Music Ensemble»
Michael Tilson Thomas»
Esa-Pekka Salonen»
Arne Deforce»
Grand Valley State University New Music Ensemble»
Stephen Drury»
Gilbert Amy»
Jonathan Harvey»
Julia Wolfe»
Cathy Milliken»
Contempoartensemble, Susanna Rigacci & Mauro Ceccanti»
Berlin Philharmonic Wind Quintet»
Third Coast Percussion»
Ben Frost»
Juilliard String Quartet»
compositional ambient»
deep cello»
classical flute»
saxophone»
minimal»
avant-garde»
contemporary composition»
serialism»
modern classical»
classical»
bow pop»
drone»
string quartet»
classical performance»
deep orchestral»
acousmatic»
fourth world»
modern performance»
bouncy house»
deep vocal house»
italo dance»
j-idol»
deep discofox»
electro bailando»
discofox»
strut»
pop house»
baile funk»
eurodance»
workout»
hands up»
bubblegum dance»
remix»
deep eurodance»
ragga jungle»
hip house»
electro latino»
disco polo»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
This is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 1534 genres by Spotify. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.