Every Noise at Once · modern jazz piano   scan   playlist   intro   pulse   edge   new
Geoffrey Keezer»
Bruce Barth»
Tord Gustavsen»
Aaron Parks»
Noah Haidu»
Larry Goldings»
David Virelles»
George Colligan»
Orrin Evans»
Marilyn Crispell»
Gerald Clayton»
Luis Perdomo»
Gonzalo Rubalcaba»
John Hicks»
Stefano Bollani»
Theo Hill»
Ethan Iverson»
Eldar Djangirov»
Matthew Shipp»
Bill Carrothers»
Kait Dunton»
Nik Bärtsch»
Alexander Hawkins»
Yelena Eckemoff»
Edward Simon»
Robert Glasper»
Macha Gharibian»
Aziza Mustafa Zadeh»
Rachel Z»
Victor Gould»
Jason Lindner»
Ben Paterson»
Harold López-Nussa»
Manuel Valera»
Aaron Diehl»
Vijay Iyer»
Fred Hersch»
Danilo Perez»
Rob Clearfield»
Andy Laverne»
Craig Taborn»
Joey Alexander»
Michel Camilo»
Harold Danko»
Danny Grissett»
Jean-Michel Pilc»
Marc Cary»
John Escreet»
Christian Sands»
Dave Peck»
Bill Charlap»
Frank Kimbrough»
Brad Mehldau»
Dan Tepfer»
Sullivan Fortner»
Kris Bowers»
Kevin Hays»
Lisa Hilton»
Donald Vega»
Eric Reed»
Cyrus Chestnut»
David Hazeltine»
Jacky Terrasson»
Aaron Goldberg»
Hiromi»
Jason Moran»
Jeb Patton»
Rodney Kendrick»
Marcin Wasilewski»
Taylor Eigsti»
Kris Davis»
Tigran Hamasyan»
Fabian Almazan»
Sam Yahel»
Michael Kocour»
Joey Calderazzo»
italian jazz»
israeli jazz»
modern jazz piano»
classical trumpet»
german jazz»
ecm-style jazz»
contemporary jazz»
jazz piano»
brazilian composition»
norwegian jazz»
jazz harp»
australian jazz»
jazz cubano»
japanese traditional»
italian contemporary jazz»
classical percussion»
contemporary post-bop»
classical clarinet»
harp»
bansuri»
j-pop boy group»
discofox»
vocaloid»
j-division»
electropowerpop»
nederlandse hardstyle»
deep discofox»
j-idol»
alt-idol»
partyschlager»
j-pop girl group»
remix product»
japanese electropop»
oktoberfest»
k-pop boy group»
anime cv»
denpa-kei»
eurobeat»
kawaii edm»
j-dance»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,531 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-07-10. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.