Every Noise at Once · modern indie pop   scan   playlist   intro   pulse   edge   2020   new
poutyface»
Bickle»
binki»
Jordan Suaste»
dempsey hope»
mazie»
DOUBLECAMP»
Mickey Darling»
Cody Newman»
Claire Rosinkranz»
Tai Verdes»
Atticus Walker»
Nico Days»
Winston»
Emmett Mulrooney»
Peach»
nobody nobody»
Brye»
Eddie Benjamin»
Deb Never»
Easy Life»
Boy Jr.»
JVKE»
Augie Isaac»
0 Miles Per Hour»
Jordana»
Beach Fuzz»
SolaFide!»
Froogle»
Fiver Plum»
Worlds Worst»
BLACKSTARKIDS»
Thomas Headon»
Jany Green»
Lonely God»
Sara Kays»
boylife»
April»
Max Leone»
Hether»
Jean Dawson»
Penelope Scott»
Better Than This»
Sub Urban»
sad alex»
The Happy Return»
audrey»
Mason Fossesca»
Brodie Wilson»
AUDREY NUNA»
Max Leonard»
Abigail Barlow»
Nico TK»
Grumpy Plum»
REI AMI»
Control»
LoveLeo»
Tom The Mail Man»
UPSAHL»
Lucca Dohr»
marinelli»
Christian Alexander»
Ryann»
Elah Hale»
Motel 7»
Jackie Hayes»
P3ACHES»
Maggie Miles»
Small Talks»
Spiiirit»
Moise»
salem ilese»
Mittas»
spill tab»
dacelynn»
Isaac Dunbar»
Teddy Hyde»
Elita»
Zabawa»
Serena Isioma»
Worry Club»
Raissa»
Havelock»
CHROMANCE»
ella jane»
The Oozes»
GRAE»
DeathbyRomy»
austenyo»
Kidsnot$aints.»
Lincoln»
Paravi Das»
Luke Adamson»
Bogbody»
Younger Hunger»
Spencer Barnett»
Kamal.»
Jesse Maxwell»
david hugo»
Ryan Woods»
japanese bedroom pop»
k-indie»
portuguese pop»
chinese r&b»
dutch pop»
nyc pop»
modern indie pop»
belgian pop»
uk contemporary r&b»
vispop»
la pop»
nova musica maranhense»
alternative r&b»
indie r&b»
modern alternative pop»
nz pop»
musica catarinense»
musica capixaba»
musica sul-mato-grossense»
inuit pop»
pop soul»
louisville underground»
olympia wa indie»
experimental»
collage pop»
psychedelic jazz fusion»
rock progresivo mexicano»
french experimental rock»
progressive jazz fusion»
japanese prog»
experimental indie rock»
avant-rock»
bristol indie»
lo-fi»
sacred steel»
taiwan experimental»
experimental pop»
experimental rock»
double drumming»
instrumental rock»
no wave»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,169 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2021-01-15. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.