Every Noise at Once · minimalism   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Peter Michael Hamel»
Paul Dresher»
John Tavener»
Ann Southam»
Vladimir Martynov»
Dennis Kam»
Ernstalbrecht Stiebler»
Christopher Hobbs»
Laurie Spiegel»
Fulvio Caldini»
Hans Otte»
Wes York»
Steve Reich»
Julius Eastman»
Wayne Siegel»
Phill Niblock»
Anton Batagov»
Beata Moon»
László Sáry»
Simon Rackham»
Daniel Lentz»
Jean Hasse»
David Borden»
Peter Garland»
Tibor Szemző»
Morton Feldman»
John Adams»
Louis Andriessen»
Terry Jennings»
Robert Moran»
Michael Harrison»
Elodie Lauten»
Arthur Russell»
John Mcguire»
William Duckworth»
Pauline Oliveros»
Joseph Koykkar»
Lubomyr Melnyk»
Michael Vincent Waller»
Paul Lansky»
Brian Eno»
Thomas Albert»
Henryk Górecki»
James Sellars»
Giovanni Sollima»
Terry Riley»
Wim Mertens»
Kyle Gann»
Simeon ten Holt»
Graham Fitkin»
Christine Southworth»
Ralph Zurmühle»
Mary Jane Leach»
Andrew Chubb»
Tom Johnson»
Andrew Poppy»
Jon Hassell»
Gavin Bryars»
Maggi Payne»
Barbara Benary»
Glenn Branca»
Karel Goeyvaerts»
Orlando Gough»
Giya Kancheli»
Meredith Monk»
La Monte Young»
Walter Zimmermann»
Jon Gibson»
Guy Klucevsek»
Steve Martland»
Richard Maxfield»
Sasha Matson»
Ingram Marshall»
Yoshi Wada»
Angus MacLise»
Michael Galasso»
Éliane Radigue»
The Deontic Miracle»
Douwe Eisenga»
Frans Geysen»
Michael Torke»
Pēteris Vasks»
Mary Ellen Childs»
Catherine Christer Hennix»
Michael Nyman»
Harold Budd»
Howard Skempton»
Neely Bruce»
Yori-aki Matsudaira»
Charlemagne Palestine»
Philip Glass»
Beth Anderson»
Joseph Byrd»
David Behrman»
Stephen Scott»
Zoltán Jeney»
Tony Conrad»
Arvo Pärt»
Janice Giteck»
Paul Epstein»
Renaud Gagneux»
Kamran Ince»
Vladimir Tošić»
chinese classical»
drone»
chinese classical performance»
dutch contemporary classical»
hungarian contemporary classical»
free improvisation»
contemporary classical»
contrabass»
portuguese contemporary classical»
spanish contemporary classical»
microtonal»
post-minimalism»
american contemporary classical»
australian classical»
chamber ensemble»
icelandic classical»
korean classical performance»
acousmatic»
classical oboe»
compositional ambient»
danish contemporary classical»
oriental classical»
czech contemporary classical»
american 21st century classical»
minimalism»
avant-garde»
classical saxophone»
fourth world»
k-pop girl group»
discofox»
ragga jungle»
magyar mulatos»
deep discofox»
partyschlager»
japanese electropop»
electro latino»
cantaditas»
disco polo»
eurodance»
moombahton»
swedish eurodance»
oktoberfest»
deep vocal house»
spanish electropop»
hard bass»
italo dance»
bubblegum dance»
mahraganat»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,531 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-07-10. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.