Every Noise at Once · midwest americana   scan   playlist   intro   pulse   new
Michael McDermott»
John Goolsby»
Bad Rivers»
Six Mile Grove»
Edward David Anderson»
Brian Johannesen»
Jack Klatt»
The Matchsellers»
Pat Ferguson»
Romantica»
Vicky Emerson»
Old Shoe»
Brother Elsey»
Nathan Kalish»
Loren Cole»
Rascal Martinez»
Rogue Valley»
The Last Revel»
Father Son and Friends»
Adriel Denae»
Hayward Williams»
David Huss»
Dead Man Winter»
Doug Collins and the Receptionists»
Joseph Huber»
Chicago Farmer»
The Vogts Sisters»
Water and Sand»
Kari Arnett»
M French»
Mel & the Side Effects»
Tate McLane»
Minor Moon»
Humbird»
The Pines»
Ben Shaw»
Erik Koskinen»
David Huckfelt»
Grind»
The Cactus Blossoms»
The Shootouts»
Sign of Lies»
One Way Traffic»
Jake La Botz»
The Pistol Whippin' Party Penguins»
Tobacco City»
Them Coulee Boys»
Waltzing on Waves»
Nate Fredrick»
Follow the Buzzards»
Beth Bombara»
Ted Hajnasiewicz»
Fathom Lane»
Joe Kopel»
Ben Lubeck»
Dan Hubbard»
Greensky Bluegrass»
The Lowland Lakers»
Faith Boblett»
Farewell Milwaukee»
Railway Gamblers»
Barbaro»
Shawn James»
A Mixtape Catastrophe»
Jared Rabin»
The Moore Brothers Band»
Sarah Morris»
Ed Dupas»
The North Code»
Dirt Train»
Barna Howard»
6'10»
lilith»
israeli rock»
alternative country»
deep new americana»
canadian americana»
nz folk»
new england americana»
nashville americana»
southern gospel»
canadian singer-songwriter»
austin singer-songwriter»
midwest americana»
dutch americana»
pei indie»
uk americana»
alternative americana»
alaska indie»
nz singer-songwriter»
family gospel»
new americana»
norwegian americana»
russian post-punk»
rock drums»
proto-techno»
jamtronica»
drill and bass»
plunderphonics»
wonky»
chip hop»
doujin»
hyperpop»
abstract beats»
dominican indie»
italian new wave»
chinese experimental»
glitch pop»
baja indie»
minimal wave»
future funk»
dusseldorf indie»
industrial hip hop»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,741 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-08-12. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.