Every Noise at Once · mandolin   scan   playlist   intro   pulse   edge   new
David Grier and Mike Compton»
Peter Ostroushko»
The Greencards»
Andy Leftwich»
Don Stiernberg»
Sierra Hull»
Don Stiernberg & John Carlini»
Ricky Skaggs»
Danny Roberts»
Butch Baldassari & David Schnaufer»
Kym Warner»
Kittel & Co.»
Nickel Creek»
Adam Steffey»
Tim Connell»
Sam Bush»
Old School Freight Train»
David Grisman»
Ronnie McCoury»
Buck White»
Mark Stoffel»
Chatham County Line»
Buddy Merriam»
Milkdrive»
Butch Baldassari»
Joe K. Walsh»
The Infamous Stringdusters»
Mike Marshall»
Modern Mandolin Quartet»
John Reischman»
The Waybacks»
Matt Flinner Trio»
Phillips, Grier & Flinner»
David Benedict»
Dan Tyminski»
Punch Brothers»
Doyle Lawson»
Caterina Lichtenberg»
Roland White»
Jacob Jolliff»
Frank Wakefield»
Tiny Moore»
Carlo Aonzo»
Tony Williamson»
Strength In Numbers»
Chris Thile»
Ethan Ballinger»
Emory Lester»
Casey Campbell»
Barry Mitterhoff»
Mike Compton»
The Seldom Scene»
Andrew Marlin»
Jesse Brock»
Darol Anger»
Aubrey Haynie»
Dave Apollon»
Kenneth "Jethro" Burns»
Matt Flinner»
Alan Bibey and Wayne Benson»
Ethan Setiawan»
Thomas Cassell»
Jesse McReynolds»
Herschel Sizemore»
Tim O'Brien»
Mr. Sun»
Avi Avital»
progressive bluegrass»
uyghur folk»
bossa nova jazz»
jazz colombiano»
flamenco»
string band»
pinoy traditional»
polka»
bluegrass»
greek folk»
bouzouki»
banjo»
jazz funk»
viola caipira»
arpa paraguaya»
kora»
instrumental bluegrass»
steel guitar»
classical mandolin»
bossa nova»
musica colombiana instrumental»
neo-traditional bluegrass»
mandolin»
turkish metal»
medieval rock»
german alternative rock»
wrestling»
grunge pop»
nintendocore»
modern downshift»
industrial rock»
madchester»
dark wave»
rap rock»
comic metal»
industrial metal»
neue deutsche harte»
leicester indie»
neue deutsche todeskunst»
digital hardcore»
coventry indie»
neo metal»
russian alternative»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,587 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-10-11. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.