Every Noise at Once · mainland chinese pop   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
馬粟»
孫儷»
馮佳琪»
胡一天»
熙er»
謝佳見»
xumingming»
Leon Leong»
Caesar Wu»
張赫»
劉佳»
毛方圓»
李現»
Tifa Chen»
Young»
徐歌陽»
Dylan Wang»
胡歌»
高一清»
安又琪»
杨晓»
方圓»
張含韻»
李振源»
過又嘉»
王俊凱»
許魏洲»
YHBOYS»
張丹峰»
胡66»
迪麗熱巴»
Yu Quan»
王一博»
Hung Pei-Yu»
梦然»
王嘯坤»
Niko Sun»
李易峰»
劉瑞琦»
易烊千璽»
于果»
李袁杰»
Wang Feng»
曲肖冰»
董貞»
Mao Buyi»
那英»
Queena Cui»
Fahrenheit»
Da Zhuang»
季彦霖»
Chris Lee»
銀臨»
Jianqing Li»
回音哥»
Li Quan»
曾惜»
Alex»
虎二»
Jane Zhang»
Ronghao Li»
Kelly Yu»
劉珂矣»
Jin Wenqi»
Feng Timo»
李若溪»
Lu Han»
Sue»
段奧娟»
楊紫»
BBT»
香香»
GNZ48»
Zhang Bichen»
李魏西»
Bibi Zhou»
王源»
阿蘭»
周深»
林俊呈»
魏奇奇»
Silence Wang»
Tan Weiwei»
宋孟君»
TFBOYS»
梁博»
焦邁奇»
Yuzi Qin»
王冕»
Shane Cao»
黃齡»
二珂»
陳雪燃»
陳柯宇»
SNH48»
Koala Liu»
Yisa Yu»
BEJ48»
戚薇»
金莎»
校长»
夏婉安»
Han Geng»
Li Yugang»
Zhou Xun»
Sa Dingding»
Tia Ray»
海鳴威»
任然»
Tiger Hu»
吳莫愁»
徐良»
劉宇寧»
簡弘亦»
KOGIRLS»
馬思純»
音阙诗听»
刘增瞳»
霍尊»
阿冗»
Grady Guan»
安琥»
Ada Zhuang»
賀一航»
張杰»
王呈章»
郭一凡»
孫嫣然»
Finn Liu»
婁藝瀟»
嚴藝丹»
金池»
Don Chu»
常思思»
許嵩»
王錚亮»
鞠婧禕»
金志文»
鄧倫»
何潔»
姚晨»
葉炫清»
麦小兜»
张紫豪»
Wang Jun Qi»
张梓轩»
Shunza»
劉惜君»
Xiao Yu»
Xian Zi»
Shirley Chen»
鄭興琦»
Jeno Liu»
李代沫»
六哲»
Li Jian»
南征北戰»
黃曉明»
淳子»
张磊»
阿涵»
沈依莎»
杨坤»
楊洋»
後羿»
何晟銘»
马天宇»
肖懿航»
Hu Xia»
british country»
japanese singer-songwriter»
mainland chinese pop»
cape breton indie»
folk-pop»
malaysian mandopop»
taiwanese pop»
korean pop»
chinese r&b»
finnish worship»
chinese indie»
pop quebecois»
cantopop»
deep acoustic pop»
chinese drama ost»
greenlandic pop»
singaporean pop»
irish pop»
mandopop»
indonesian city pop»
chinese idol pop»
israeli pop»
v-pop»
rock drums»
brass band»
british industrial»
psicodelia brasileira»
jam band»
powwow»
ethio-jazz»
belly dance»
afrofuturism»
deep jazz fusion»
sacred steel»
plunderphonics»
experimental jazz»
zolo»
japanese jazz fusion»
no wave»
mexican classic rock»
experimental indie»
olympia wa indie»
japanese experimental»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,001 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-10-19. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.