Every Noise at Once · madrigal   scan   playlist   intro   pulse   edge   new
Daniel Norcome»
George Marson»
John Lisley»
Achille Falcone»
Giovanni Bardi»
Jhan Gero»
Hoste da Reggio»
Qvinta Essençia»
Stefano Limido»
Musica Ficta/Raul Mallavibarrena»
Fantazyas»
Sebastián Raval»
Paolo Virchi»
LuciSerene»
Rossino Mantovano»
Thomas Morley»
Philippe de Monte»
Girolamo Scotto»
Pomponio Nenna»
Camillo Cortellini»
Thomas Vautor»
La Venexiana»
Quintetto Vocale Italiano»
Maestro Piero»
Andrea Gabrieli»
Delitiæ Musicæ»
Francesco Landini»
Giovanni Giacomo Gastoldi»
The Hilliard Ensemble»
Adriano Banchieri»
Giovanni Ghizzolo»
Bologna Chamber Choir»
Giaches de Wert»
Singer Pur»
Luca Marenzio»
La Compagnia del Madrigale»
Claudio Monteverdi»
Jacques Arcadelt»
Orlando Gibbons»
Girolamo Conversi»
Gherardello da Firenze»
Thomas Tomkins»
Cipriano de Rore»
Jacopo da Bologna»
Orlande de Lassus»
Rosso Porpora»
Sigismondo D'India»
The Amaryllis Consort»
The New York Madrigal Singers»
Michael East»
John Bennet»
Niccolò da Perugia»
Francesco Corteccia»
Palatino87»
Antonio il Verso»
Donato da Cascia»
John Wilbye»
Carlo Gesualdo»
Costanzo Festa»
John Farmer»
Philippe Verdelot»
Luzzasco Luzzaschi»
Bardensis Camerata»
Benedetto Pallavicino»
The Kassiopeia Quintet»
Il Nuove Musiche»
Scipione Lacorcia»
Ettore de la Marra»
John Farmer I»
Bartolomeo Tromboncino»
Adrian Willaert»
australian choir»
madrigal»
english renaissance»
danish choir»
early music»
boy soprano»
choral»
polish early music»
swedish choir»
cambridge choir»
contemporary choir»
american choir»
finnish choir»
university choir»
trecento»
ars subtilior»
renaissance»
canadian choir»
orthodox chant»
vocal ensemble»
italian renaissance»
franco-flemish school»
german renaissance»
makina»
jumpstyle»
tekno»
hardcore breaks»
ragga jungle»
breakbeat»
melbourne bounce international»
nu skool breaks»
bass house»
uk dnb»
hip house»
cantaditas»
psybreaks»
jump up»
disco house»
jungle»
deep vocal house»
hard bass»
italo dance»
sambass»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,002 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-10-25. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.