Every Noise at Once · lute   scan   playlist   intro   pulse   edge   new
Joachim Held»
Lynda Sayce»
Edward Martin»
Christopher Wilke»
Franklin Lei»
Stephen Stubbs»
Ron Andrico»
Karl-Ernst Schröder»
William Waters»
Ariel Abramovich»
Luciano Còntini»
Martin Eastwell»
Paolo Cherici»
Matthew Wadsworth»
Walter Gerwig»
Jacob Heringman»
Lucas Harris»
August Denhard»
Xavier Diaz-Latorre»
Rolf Lislevand»
Alberto Crugnola»
Mauricio Buraglia»
Anders Ericson»
Robin Rolfhamre»
John Schneiderman»
Mario D'Agosto»
Lutz Kirchhof»
Peter Croton»
Massimo Lonardi»
Pascal Monteilhet»
Michel Cardin»
Nigel North»
Rodrigo Jarabo»
Toyohiko Satoh»
Eric Bellocq»
Shirley Rumsey»
Karl Nyhlin»
Andrew Maginley»
Stefano Pando»
Thomas Dunford»
Yasunori Imamura»
Paul Berget»
Fred Jacobs»
Federico Marincola»
Claire Antonini»
Gabriele Janneck»
Luca Pianca»
Hopkinson Smith»
Francesca Torelli»
Sylvain Bergeron»
Miguel Yisrael»
Rosario Conte»
Massimo Marchese»
Eduardo Eguez»
Lee Santana»
Jonas Nordberg»
Elizabeth Kenny»
Bernhard Hofstötter»
Phillip Rukavina»
Axel Wolf»
Juan Carlos Rivera»
Robert Barto»
Christian Zimmermann»
Ahlert & Schwab Duo»
Paul Beier»
Christopher Wilson»
Sandro Volta»
Dolores Costoyas»
Andrea Damiani»
Joel Frederiksen»
Anthony Bailes»
Jakob Lindberg»
Venere Lute Quartet»
Paul O'Dette»
Alfred Fernández»
Edin Karamazov»
Rosemary Hodgson»
Ronn McFarlane»
Munir Beken»
Catherine Liddell»
guitarra clasica»
lute»
classical guitar duo»
classical guitar»
marimba»
j-idol»
electronic rock»
vocaloid»
j-pop girl group»
deep happy hardcore»
industrial metal»
industrial hardcore»
denpa-kei»
alt-idol»
frenchcore»
anime rock»
gabba»
eurobeat»
idol rock»
japanese electropop»
neo-industrial rock»
happy hardcore»
bouncy house»
j-core»
speedcore»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,707 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-08-06. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.