Every Noise at Once · late romantic era   scan   playlist   intro   pulse   edge   2020   new
Jean-Baptiste Duvernoy»
Giuseppe Branzoli»
Johann Dubez»
Lavallée, Calixa»
Richard Wagner»
Charles Dancla»
Emil Hartmann»
Gustav Uwe Jenner»
Luigi Arditi»
Francisco Tárrega»
Robert Kahn»
Joachim Raff»
John Knowles Paine»
John Stainer»
Édouard Lalo»
Camille Saint-Saëns»
Alexander Borodin»
Jean-Baptiste Arban»
Friedrich Gernsheim»
Richard Wetz»
Arthur Sullivan»
Stephen Heller»
Felix Draeseke»
Giuseppe Martucci»
Charles-Valentin Alkan»
Edward Elgar»
Henry Litolff»
Ivar Hallström»
Adrien Barthe»
Alfredo Catalani»
Edward MacDowell»
Friedrich Kiel»
Salomon Jadassohn»
Napoléon Coste»
Vasily Kalinnikov»
Amilcare Ponchielli»
Augusta Holmès»
Henry Holden Huss»
Johann Rufinatscha»
Vincent d'Indy»
Giuseppe Verdi»
Antônio Carlos Gomes»
Christian Sinding»
Adolf von Henselt»
Eduard Franck»
Franz Paul Lachner»
Benjamin Godard»
Emile Bernard»
Asger Hamerik»
Alexandre Luigini»
Eduardo Mezzacapo»
C. A. Bracco»
Richard Hol»
Wilhelm Taubert»
Hakon Børresen»
Heinrich von Herzogenberg»
Patrick Gilmore»
Giovanni Bottesini»
Nikolai Rimsky-Korsakov»
Franz von Suppé»
Johann Strauss II»
Ciprian Porumbescu»
Ernest Chausson»
Albert Dietrich»
Emmanuel Chabrier»
César Franck»
Guillaume Lekeu»
August Söderman»
Peter Benoit»
Henri Duparc»
Johannes Brahms»
Vinzenz Lachner»
Edvard Grieg»
Niels Gade»
Antonín Dvořák»
Zdeněk Fibich»
Hans Rott»
Per Lasson»
Hans von Bülow»
Walter Rabl»
Louis Brassin»
Joseph Joachim»
Pyotr Ilyich Tchaikovsky»
Henri Vieuxtemps»
Kurmangazy Sagyrbayuly»
Friedrich Nietzsche»
Ambroise Thomas»
Pablo de Sarasate»
Ferdinand Hiller»
Antonio Bazzini»
Adolf Jensen»
Cécile Chaminade»
Jan Gerard Palm»
Henri Herz»
Alexander Scriabin»
Ernesto Köhler»
Paul Taffanel»
Hubert Parry»
Léo Delibes»
Moritz Moszkowski»
Julius Weissenborn»
Ernst Mielck»
Ignaz Brüll»
Jacques Offenbach»
Ferenc Erkel»
Ivan Larionov»
Louis Théodore Gouvy»
Josip Runjanin»
Hiromori Hayashi»
Modest Mussorgsky»
Sergei Taneyev»
Josef Rheinberger»
Alexander Mackenzie»
Hans Huber»
Pauline Viardot»
Franz Liszt»
Xaver Scharwenka»
Adolphe Blanc»
Anton Arensky»
Philipp Scharwenka»
Juventino Rosas»
Johan Svendsen»
Josephine Lang»
Henryk Wieniawski»
Ignaz Lachner»
Max Bruch»
Eugène Ysaÿe»
Daniël de Lange»
Ion Ivanovici»
Zygmunt Noskowski»
Robert Volkmann»
Ricardo Castro»
Anton Bruckner»
Georges Bizet»
Friedrich von Flotow»
Theodor Kirchner»
Ferdinand Thieriot»
Sigfrid Karg-Elert»
Emilie Mayer»
Rentaro Taki»
Alexandre Dubuque»
Anton Rubinstein»
Charles Gounod»
Bedřich Smetana»
Charles Villiers Stanford»
neoclassicism»
irish classical»
swedish classical»
classical performance»
radio symphony»
french romanticism»
german orchestra»
late romantic era»
post-romantic era»
czech classical»
italian romanticism»
israeli classical»
australian classical»
austro-german modernism»
russian romanticism»
french opera»
german romanticism»
viola»
russian contemporary classical»
orchestral performance»
classical»
early modern classical»
oriental classical»
deep discofox»
discofox»
breakbeat»
melbourne bounce international»
jump up»
bouncy house»
swedish eurodance»
bubblegum dance»
partyschlager»
hip house»
cantaditas»
euro hi-nrg»
jungle»
hardcore breaks»
hard bass»
deep vocal house»
spanish electropop»
italo dance»
eurodance»
ragga jungle»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,181 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2021-01-22. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.