Every Noise at Once · lafayette indie   scan   playlist   new
Jaryd Lane»
5 Year Plan»
Alyse Young»
Armed Rhymery»
Lance Dubroc»
Sailor Mouth»
Dr. C & the Gris Gris»
Subliminal Landmines»
Three Thirty Seven»
derek»
Oh!Kelly»
Michael Juan Nunez and the American Electric»
GIVERS»
The Viatones»
Johanna Divine»
Camps»
Mankind's Remedy»
Secondborn»
Brass Mimosa»
Royal Teeth»
Dwight James & the Royals»
Brass Bed»
DG & the Freetown Sound»
White Light Cemetery»
Blind Mind's Eye»
The Rayo Brothers»
The Shake Backs»
The Specklers»
Attractive And Popular»
Maintenance»
Hunter Deblanc»
Reece Sullivan»
Roddie Romero & The Hub City All Stars»
Vagabond Swing»
Lane Mack»
Autumn Wild»
Strange Theories»
Grand Nathaniel»
Mas Donkey»
Monika»
Michot's Melody Makers»
Kind Cousin»
Pagoda Mambo»
Brother Dege»
Sean Bruce»
Vermilion Whiskey»
Rareluth»
Comedown Betty»
LillyBrave»
Scenic World»
Lil' Buck Sinegal»
Tonomono»
Sick Ride»
Sassafras Jubilee»
Derrick Savoie»
Spyglass»
Marc Broussard»
Mangata»
Carbon Poppies»
Victim Of Modern Age»
The Links»
Magic Crawfish»
Caleb Elliott»
Kevin Sekhani»
Radio Zydeco»
The Good Dudes»
Hey Thanks!»
Social Circle»
Janson Matte»
Tony Goulas»
Homegrown Reggae»
Sweet Cecilia»
Hey Thanks!»
lafayette indie»
indie nordeste argentino»
twin cities indie»
lancashire indie»
perth indie»
canadian indie»
bisaya indie»
kentucky indie»
norwegian rock»
kingston on indie»
slovenian rock»
san marcos tx indie»
grand rapids indie»
stl indie»
new hampshire indie»
malaysian indie»
channel islands indie»
ok indie»
naija worship»
south carolina indie»
albany ny indie»
virginia indie»
world chill»
plunderphonics»
world fusion»
afrofuturism»
deep latin jazz»
chinese experimental»
experimental indie»
belly dance»
tribute»
dominican indie»
uk contemporary jazz»
japanese jazz fusion»
guam indie»
commons»
glitch pop»
indie jazz»
smooth jazz»
deep jazz fusion»
lithuanian folk»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,002 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-10-25. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.