Every Noise at Once · kentucky mountain folk   scan   playlist   new
Robert L. Day»
Maynard Britton»
Bill Stepp»
Marvin Thornton»
Reverand Sherwin Sizemore & Church Of The Ten Elders»
Bill Bundy»
Alice Williams»
Green's String Band»
Clay Walters»
J.D. Cornett»
Shortbuckle Roark & Family»
Martha Hall»
The Oaks Family»
Green Maggard»
Old Regular Baptist Church (Ky.)»
Kentucky Mountain Chorusters»
Ted Chesnut»
Howard & Peak»
Mr. and Mrs. John Sams»
James Crase»
Mangrum & Shriver»
Hatton Brothers»
Granville Bowlin»
Taylor's Kentucky Boys»
Cousin Emmy»
Henry Bandy»
Martin Young and Corbett Grigsby»
George “Shortbuckle” Roark»
Martin & Roberts»
Holiness Church»
Taylor, Moore & Burnett»
Jean Ritchie»
Roscoe Holcomb»
Fiddlin' Doc Roberts»
Blue Ridge Mountaineers»
Justus Begley»
Burnett & Rutherford»
Boyd Asher»
Hack's String Band»
Kentucky String Ticklers»
Lonesome Luke & His Farm Boys»
Pete Steele»
Daw Henson»
Theophilus Hoskins»
McVay & Johnson»
Clifford Gross»
Rutherford & Foster»
Lee Sexton»
Crockett's Kentucky Mountaineers»
Jimmy Johnson String Band»
W.L. Gregory»
Fort Thomas Group»
Kentucky Woodchoppers»
Tod Gossett»
J.W. Day»
The Kentucky Mountain Boys»
George Davis»
Ed Morrison»
Marion Sumner»
Madisonville String Band»
Martin & Hobbs»
Moore & Burnett Rutherford»
Walter Family»
Crockett Family Mountaineers»
Bill Cornett»
Green Bailey»
Marion Underwood»
Willie Chapman»
Buell Kazee»
yiddish folk»
hula»
vintage old-time»
appalachian folk»
old-time»
american folk revival»
vintage country folk»
kentucky mountain folk»
neo-industrial rock»
j-core»
aggrotech»
industrial rock»
gabba»
speedcore»
neue deutsche harte»
industrial hardcore»
future rock»
frenchcore»
cyberpunk»
dark electro-industrial»
electro-industrial»
doomcore»
vocal trance»
industrial metal»
rhythm game»
digital hardcore»
nightrun»
power noise»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,712 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-08-07. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.