Every Noise at Once · kayokyoku   scan   playlist   intro   pulse
Linda Yamamoto»
Hiroko Yakushimaru»
Peter»
Kiyohiko Ozaki»
Midori Kinouchi»
Monta & Brothers»
Kozo Murashita»
Finger 5»
Keiko Fuji»
Eigo Kawashima»
Rie Nakahara»
Norihiko Hashida And Climax»
Maria Anzai»
Satoshi Kishida»
Yosui Inoue»
Saori Minami»
Naoko Ken»
Seiko Matsuda»
Judy Ongg»
Masaki Ueda»
Hi-Fi Set»
Yuko Nagisa»
Saori Yuki»
CIRCUS»
Karyudo»
Garo»
Machiko Watanabe»
Sachiko Kobayashi»
Kami Fusen»
Alice»
Katsuko Kanai»
Shanels»
Koichi Morita & Top Gallants»
Saki Kubota»
加藤和彦と北山 修»
Yoko Asou»
Downtown Boogie Woogie Band»
Kaientai»
Toshio Kurosawa»
Teresa Teng»
Junko Ohashi»
Akira Kobayashi»
Akina Nakamori»
Kensaku Morita»
Tomoko Ogawa»
Miki Hirayama»
Goro Noguchi»
Akira Terao»
FeiFei Ou-Yang»
Hiroshi Kamayatsu»
Mayumi Itsuwa»
Jun Mayuzumi»
Golden Half»
Reiko Oshida»
The Wild Ones»
Michiru Jo»
Yukiji Asaoka»
Chiyo Okumura»
Hiroshi Mizuhara»
Lily»
Shinji Tanimura»
a cappella»
classic norwegian pop»
opm»
classic opm»
folk-pop»
brazilian ccm»
acoustic pop»
classic mandopop»
kayokyoku»
japanese city pop»
lilith»
new americana»
alternative americana»
alternative country»
canadian folk»
enka»
vietnamese bolero»
traditional rock 'n roll»
southern gospel»
deep new americana»
vintage chinese pop»
c-pop»
demoscene»
indian rock»
hardvapour»
deep breakcore»
downtempo»
gamecore»
abstract beats»
c64»
drill and bass»
ninja»
breakcore»
wonky»
minimal wave»
future funk»
japanese jazztronica»
shibuya-kei»
chip hop»
doujin»
chiptune»
electronic»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
This is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 1875 genres by Spotify. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.