Every Noise at Once · jump blues   scan   playlist   intro   pulse   edge   new
Ruth Brown»
Eddie "Cleanhead" Vinson»
Mitch Woods»
Crown Prince Waterford»
Amos Milburn»
Big Jim Wynn»
Jimmy McCracklin»
Big Jay McNeely»
Jimmie Gordon»
Calvin Boze»
Big Joe Turner»
Jackie Brenston»
Mercy Dee Walton»
Jimmy Nelson»
Jimmy Liggins»
Joe Liggins»
Lowell Fulson»
Peppermint Harris»
Cootie Williams»
Smiley Lewis»
Joe Lutcher»
Joe Houston»
Buddy Johnson»
Little Willie Jackson»
LaVern Baker»
The Great Gates»
Erline Harris»
The Treniers»
Wynona Carr»
Wynonie Harris»
Billy Wright»
Annie Laurie»
Roy Brown»
The Big Three Trio»
Young Jessie»
Roy Milton»
Sammy Price»
Jack McVea»
Stomp Gordon»
Jimmy Witherspoon»
Oscar McLollie»
Jimmy Rushing»
Tiny Bradshaw»
Junior Watson»
Gene Phillips»
Tiny Grimes»
Earl Bostic»
Floyd Dixon»
Clayton Love»
Louis Prima»
Bull Moose Jackson»
Little Willie Littlefield»
Red Prysock»
Noble "Thin Man" Watts»
Clarence Garlow»
Duke Henderson»
Ella Mae Morse»
Jo-Jo Adams»
Alberta Adams»
Lucky Millinder»
Big Maybelle»
Titus Turner»
H-Bomb Ferguson»
Ella Johnson»
Stick McGhee»
Johnny Otis»
Jay McShann»
Julia Lee»
Buster Brown»
Annisteen Allen»
Nappy Brown»
Roy Hawkins»
Willie Dixon»
country boogie»
bolero cubano»
rebetiko»
piano blues»
texas blues»
new orleans blues»
boogie-woogie»
folklore uruguayo»
rhythm and blues»
blues»
latin jazz»
chicago blues»
jump blues»
memphis blues»
shanty»
swing italiano»
jazz blues»
cha-cha-cha»
louisiana blues»
traditional blues»
harmonica blues»
neue deutsche todeskunst»
industrial rock»
dark post-punk»
grave wave»
rhythm game»
rock gotico»
deep gothic post-punk»
cyberpunk»
darksynth»
dark wave»
neo-industrial rock»
industrial metal»
post-punk mexicano»
chinese metal»
corrosion»
future rock»
italian gothic»
digital hardcore»
electronic djent»
nightrun»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,491 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-07-04. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.