Every Noise at Once · jazz cubano   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Melvis Santa»
Mario Bauzá»
Roberto Fonseca»
Chico O'Farrill»
Omar Sosa»
Armando Peraza»
Yilian Canizares»
Candido Camero»
Emiliano Salvador»
Alfredo Rodriguez»
Pedrito Martinez»
Bobby Carcassés»
Orquesta Akokán»
Ramon Valle»
Machito Orchestra»
Ignacio Berroa»
Alberto Socarras»
Mayra Caridad Valdés»
Dafnis Prieto Sextet»
Daymé Arocena»
Chucho Valdés»
¡Cubanismo!»
Francisco Aguabella»
Harold López-Nussa»
Manuel Valera»
Paquito D'Rivera»
Irakere»
Alfredo Armenteros»
Fabian Almazan Trio»
Harold Lopez Nussa Trio»
Omar Puente»
Peruchin»
Ivan "Melón" Lewis»
Frank Emilio Flynn»
Cachao»
Juan Manuel Ceruto»
Aldo López Gavilán»
Chuchito Valdes»
Bebo Valdés»
Arturo O'Farrill»
Mongo Santamaria»
Guillermo Barreto»
Zule Guerra»
Chano Pozo»
Machito»
Daniel Ponce»
Arturo Sandoval»
M-Carlos»
Afro Cuban Jazz Project»
Juan Pablo Torres»
Yelfris Valdés»
Gonzalo Rubalcaba»
Dayramir González»
Walfredo De Los Reyes Jr.»
José Curbelo»
Tony Martinez & The Cuban Power»
Luis Nubiola»
Fabian Almazan»
Dafnis Prieto»
Roberto Carcassés»
Ruben Gonzalez»
Ernán López-Nussa»
choro contemporaneo»
senegalese traditional»
latin jazz»
new orleans blues»
cuban rumba»
cuatro venezolano»
musica tradicional cubana»
moroccan traditional»
jazz accordion»
hammond organ»
cha-cha-cha»
mambo»
kora»
candomble»
jazz cubano»
arpa paraguaya»
jazz organ»
modern jazz piano»
bandolim»
pinoy traditional»
carnatic instrumental»
heavy gothic rock»
grunge pop»
dark wave»
gotico brasileiro»
german alternative rock»
corrosion»
indie rock mexicano»
melodic dubstep»
taiwan rock»
nightrun»
industrial rock»
reading indie»
northamptonshire indie»
neue deutsche todeskunst»
rock gotico»
christian alternative rock»
greek rock»
south african rock»
neo-industrial rock»
metropopolis»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,068 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-11-23. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.