Every Noise at Once · jazz clarinet   scan   playlist   intro   pulse
Louis Nelson Delisle»
Mezz Mezzrow»
Jimmie Noone»
Benny Goodman»
Michael Thieke»
Hubert Rostaing»
Buster Bailey»
Bob Wilber»
Rolf Kühn»
Pete Fountain»
Matty Matlock»
John LaPorta»
Bobby Gordon»
Bob Helm»
Buddy DeFranco»
Kenny Davern»
Omer Simeon»
Kai Fagaschinski»
Alvin Batiste»
Leon Roppolo»
Benny Goodman Quartet»
John Casimir»
Andy Biskin»
Tale Ognenovski»
Shoji Suzuki»
Wilbur Sweatman»
Frank Glover»
Ted Lewis»
Monty Sunshine»
Jimmy Hamilton»
Putte Wickman»
Evan Christopher»
Carl Barriteau & His Orchestra»
Albert Nicholas»
Joe Darensbourg»
Joe Marsala»
Lajos Dudas»
Sidney Bechet»
Rick Bogart»
Theo Jörgensmann»
Frank Teschemacher»
Peter Schilperoort»
Rod Cless»
Johnny Dodds»
Harold Rubin»
Peanuts Hucko»
Jimmy Dorsey»
Emile Barnes»
Pee Wee Russell»
Wally Fawkes»
Claudio Puntin»
Barney Bigard»
Dan Block»
Sid Phillips»
Mort Weiss»
Simon Flem Devold»
Phil Nimmons»
Artie Shaw»
Acker Bilk»
George Lewis»
Jimmy Giuffre»
Perry Robinson»
Don Byron»
Allan Vaché»
Dan Levinson & His Swing Wing»
Ken Peplowski»
Dr. Michael White»
Gabriele Mirabassi»
Larry Shields»
Antti Sarpila»
Irving Fazola»
Tony Scott»
Albert Burbank»
Edmond Hall»
Hank D'Amico Quartet»
Harry Shields»
Happy Caldwell»
Doreen Ketchens»
Charles Remue & His New Stompers Orchestra»
Sandy Brown»
Eddie Daniels»
jazz clarinet»
new orleans jazz»
ragtime»
dixieland»
classical clarinet»
big band»
jazz trombone»
vintage jazz»
swedish jazz orkester»
swing»
jazz guitar»
gypsy jazz»
stride»
french jazz»
boogie-woogie»
nightrun»
modern downshift»
neue deutsche harte»
italian pop punk»
heavy alternative»
christian rock»
grunge pop»
neo-industrial rock»
neon pop punk»
hard alternative»
industrial metal»
corrosion»
neue deutsche todeskunst»
gothic alternative»
heavy gothic rock»
gymcore»
pixie»
pop emo»
deep active rock»
christian hard rock»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,850 genres by Spotify as of 2019-03-21. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.