Every Noise at Once · jazz blues   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Charles Brown»
Dr. John»
Freddy Robinson»
Ray Charles»
Ram Ramirez»
Robben Ford»
Cab Calloway»
Dinah Washington»
Teddy Grace»
Percy Mayfield»
Ivory Joe Hunter»
Ella Fitzgerald»
Lonnie Johnson»
Ruth Brown»
Bessie Smith»
Sylvia Syms»
Chris Cain»
King Curtis»
James Booker»
Taj Mahal»
Roosevelt Sykes»
Jimmy Smith»
Mose Allison»
Nina Simone»
Otis Spann»
Esther Phillips»
Melvin Sparks»
Arnett Cobb»
Jimmy O'Bryant»
David T. Walker»
Hadda Brooks»
Chuck Willis»
Jimmy Witherspoon»
Bernard "Pretty" Purdie»
Hot Lips Page»
Slim Gaillard»
Big Jay McNeely»
John Scofield»
Phoebe Snow»
Louis Jordan & His Tympany Five»
Cecil Gant»
T-Bone Walker»
Billie Holiday»
Phil Upchurch»
Hank Crawford»
B.B. King»
Dee Dee Bridgewater»
Bluesiana Triangle»
Helen Humes»
Cannonball Adderley»
Roy Milton»
Johnny Otis»
Joe Liggins»
Aretha Franklin»
Chick Webb»
Duke Robillard»
Jimmy Rushing»
Etta James»
calypso»
vintage swedish pop»
traditional british folk»
torch song»
swing»
cante flamenco»
soul»
piano blues»
new orleans blues»
yemeni traditional»
copla»
french folk»
vocal jazz»
yiddish folk»
vintage schlager»
electric blues»
soul blues»
traditional folk»
rhythm and blues»
blues»
jump blues»
adult standards»
traditional english folk»
vintage chanson»
vintage spanish pop»
vintage gospel»
jazz blues»
american folk revival»
louisiana blues»
traditional blues»
soul jazz»
vocal harmony group»
cyberpunk»
uplifting trance»
neue deutsche harte»
rhythm game»
future rock»
electronic rock»
deep uplifting trance»
ebm»
dark electro-industrial»
neo-industrial rock»
vocal trance»
industrial metal»
aggrotech»
hardcore techno»
dark post-punk»
trance»
progressive trance»
j-core»
electro-industrial»
progressive uplifting trance»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,789 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-12-12. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.