Every Noise at Once · jaw harp   scan   playlist   new
Anatoly Yogolev»
Moong Duc Thang»
Nurak Abdurahman»
T. Jynybekov»
Genjexan Esimbet-qizi»
Ta' Manh Ruamchit»
Balgan Kuzhuget»
Magne Olav Selland»
Anchimaa Sonat, Anchimaa Khert, Achyimaa Targin Chandanmaa Torten-ool»
Altai Ensemble»
Daniel Due-Tønnesen»
Marina Mihailova Melenteva»
Røinisssadn»
Algus ensembl»
Remawand ghotul musicians»
Embrik Beitohaugen»
Rocco Meli»
Chimiddorj»
A porter in the village of Positano»
Filippo Pascià»
G. Dovchinsuren»
Anatoly Ukchanov»
Ani Rysstad»
Valery Arepin»
P. Pakhomov»
Jan Arnold Sauer»
Sarah Airo»
Airtist»
Kubing»
Barozda»
Lars Holø»
Jon Elling Buen Garnås»
Erik Røine»
Knut E. Brokke»
Cätlin Mägi»
Gaysha Kanafina»
K. Shumarov»
Anders E. Røine»
Hallgrim Berg & Erik Røine»
Oorzhak Khunashtaar-ool»
Ensemble Tengir-Too»
Susi Rosur»
Hallgrim Berg»
Yurt»
Algus ensemble»
Svein Westad»
Vladimir Markov»
Arnt Magne Haugen»
Res Wamese»
Gaima»
Ivan Alekseyev»
Nagane Aki»
Olga Podluzhnaya»
Spyridon Shishigin»
Olav Oreholti»
Olav Hauge»
Olav O. Aukrust»
Spiridon»
Bjørgulv Straume»
UUTAi»
Per Sandvik»
Peter Ogotoyev»
Ilsen Mirhaidarov»
Nurlan Nishanov»
Nurlanbek Nyshanov and Ensemble»
Uryuyama Overtone Ensemble»
Hallvard D. Bjørgum D.E.»
Lindsay Porteous»
Kambar Kalendarov»
Lars R. Holø»
Øystein Monsen»
Bob Clark»
Leksvoll Munnharpelag»
Mikkel Kåvenes»
Anatoli Kuular»
Sigurd Brokke»
Wang Li»
jaw harp»
german jazz»
jazz double bass»
jazz tuba»
swiss jazz»
central asian folk»
deep free jazz»
classic japanese jazz»
kyrgyz traditional»
exotica»
russian jazz»
danish jazz»
wrestling»
electronic rock»
j-division»
kawaii edm»
cedm»
gaming edm»
k-pop boy group»
denpa-kei»
j-idol»
j-pop boy group»
moldovan pop»
anime rock»
japanese electropop»
electropowerpop»
brostep»
dubstep»
eurobeat»
vocaloid»
electronic trap»
j-dance»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,002 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-10-25. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.