Every Noise at Once · japanese vgm   scan   playlist   intro   pulse   edge   new
Daisuke Ishiwatari»
伊藤賢治»
Marika Suzuki»
Manami Matsumae»
SIE Sound Team»
菊田裕樹»
Keiji Yamagishi»
Castlevania Sound Team»
Yasunori Nishiki»
Megadriver»
Tsutomu Narita»
Masaharu Iwata»
Jun Senoue»
Yuzo Koshiro»
Masato Nakamura»
Masayoshi Soken»
Akihiko Narita»
Akira Yamaoka»
Naoshi Mizuta»
中河健»
浅野隼人»
Keigo Hoashi»
坂本英城»
小宮知子»
Hiroki Kikuta»
Tetsuya Shibata»
Falcom Sound Team jdk»
Yasuaki Fujita»
西木 康智»
Hideki Naganuma»
岩垂徳行»
アサノハヤト»
Takeharu Ishimoto»
マリアム・アボンナサー»
Takenobu Mitsuyoshi»
Masafumi Takada»
Motoi Sakuraba»
Kumi Tanioka»
Yasumasa Kitagawa»
Junichi Nakatsuru»
Noriko Matsueda»
Namco Sounds»
Federico Dubbini»
Mitsuto Suzuki»
Takayuki Aihara»
Raito»
Akihiro Honda»
Nobuko Toda»
田中公平»
TADAYOSHI MAKINO»
アトラスサウンドチーム»
Hayato Matsuo»
Ryuji Sasai»
Hideyuki Fukasawa»
柳川和樹»
Tsuyoshi Sekito»
Shusaku Uchiyama»
Masanori Akita»
SQUARE ENIX MUSIC»
INTI CREATES»
Michiru Yamane»
Akiyuki Morimoto»
SEGA SOUND TEAM»
川村ゆみ»
土屋俊輔»
Saori Kobayashi»
伊藤 賢治»
Koei Tecmo Games Co., Ltd.»
阿保 剛»
Konami Kukeiha Club»
Kow Otani»
Hideyuki Fukasawa»
Yasunori Mitsuda»
Capcom Sound Team»
SNK SOUND TEAM»
Kenji Ito»
Kinuyo Yamashita»
Nobuo Uematsu»
Junya Nakano»
浜渦正志»
Masashi Hamauzu»
三武亜紗美»
Yoko Shimomura»
Yoshiya Terayama»
Norihiko Hibino»
Hitoshi Sakimoto»
Koji Kondo»
Keiichi Okabe»
Takashi Tateishi»
Shinji Hosoe»
final fantasy»
metal guitar»
german post-rock»
indie dream pop»
anime score»
hardvapour»
neo-kraut»
vaporwave»
japanese vgm»
sound team»
polish psychedelia»
musica nicaraguense»
maloya»
musica popular uruguaya»
comic»
buffalo hip hop»
beninese pop»
classic peruvian pop»
rap espanol»
folclore santiagueno»
parody»
musica mapuche»
folklore boliviano»
cuban alternative»
swing revival»
neue volksmusik»
funk»
austropop»
french folk pop»
musica indigena latinoamericana»
maracatu»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,000 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-10-16. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.