Every Noise at Once · japanese electropop   scan   playlist   intro   pulse   edge   new
DE DE MOUSE»
CAPSULE»
tofubeats»
SHACHI»
DATS»
Balloon at dawn»
Kero Kero Bonito»
Chip Tanaka»
Okazaki Taiiku»
Perfume»
Mashinomi»
TAAR»
MISTAKES»
Caro kissa»
Urbangarde»
WEDNESDAY CAMPANELLA»
Kyary Pamyu Pamyu»
Susumu Hirasawa»
Ami Suzuki»
Kikuo»
Fraqsea»
AIRA MITSUKI»
brinq»
TCY FORCE»
iri»
millennium parade»
LILILIPS»
Frasco»
AAAMYYY»
YOU'LL MELT MORE»
METAFIVE»
キタニタツヤ»
Sweet Vacation»
ZOMBIE-CHANG»
negoto»
Her Ghost Friend»
FINAL SPANK HAPPY»
4s4ki»
PRIDASK»
Mieko Shimizu»
COLTECO»
FEMM»
DAOKO»
SHE IS SUMMER»
Tommy february6»
Yoshino Yoshikawa»
kolme»
Lucky Kilimanjaro»
Reol»
Genki Rockets»
UQiYO»
Saoriiiii»
Phenotas»
Sakanaction»
Yasutaka Nakata»
AYA GLOOMY»
80KIDZ»
Ghost like girlfriend»
Saori@Destiny»
Sugar's Campaign»
nightcore»
australian dance»
pop dance»
deep dance pop»
k-pop boy group»
alternative dance»
new rave»
j-pop boy group»
vocaloid»
electronic rock»
moldovan pop»
swedish synthpop»
japanese electropop»
swedish electropop»
bitpop»
neo-synthpop»
mexican indie»
kawaii future bass»
dance pop»
europop»
j-dance»
school ensemble»
jazz orchestra»
irish modern jazz»
tibetan mantra»
new weird finland»
modern free jazz»
modern big band»
inuit traditional»
deep free jazz»
faroese jazz»
belgian modern jazz»
norwegian contemporary jazz»
experimental big band»
polish jazz»
spiritual jazz»
sitar»
outsider»
native american»
british jazz»
dutch jazz»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,068 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-11-23. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.