Every Noise at Once · japanese classical   scan   playlist   intro   pulse   new
Sesshu Kai»
Hirokazu Hiraishi»
Michiru Oshima»
Mari Takano»
Tadashi Yanada»
Yoritsune Matsudaira»
Keiko Harada»
Akira Miyoshi»
Toshio Hosokawa»
Toshiro Mayuzumi»
Akira Kosemura»
Ryuichi Sakamoto»
Fumio Hayasaka»
Minoru Miki»
Keiko Abe»
Masao Ohki»
Somei Satoh»
Kazuo Fukushima»
Teizo Matsumura»
Hiroshi Ohguri»
Isao Matsushita»
Ryōhei Hirose»
Yoshihiro Kanno»
Shiro Fukai»
Karen Tanaka»
Akihiko Matsumoto»
Hidemaro Konoye»
Toshio Mashima»
Rentaro Taki»
Isotaro Sugata»
Maki Ishii»
Joji Yuasa»
Yoshihisa Taira»
Shinichi Suzuki»
Sadao Bekku»
Hisato Ohzawa»
Yuzo Toyama»
Kazuo Yamada»
Dai Fujikura»
Kozaburo Hirai»
Toshi Ichiyanagi»
Yasunori Mitsuda»
Nobuo Uematsu»
Kunihiko Hashimoto»
Kiyoshige Koyama»
Takehito Shimazu»
Yasuo Sueyoshi»
Hikaru Hayashi»
Takashi Yoshimatsu»
Kosaku Yamada»
Mamoru Fujieda»
Akira Ifukube»
Yasushi Akutagawa»
Joe Hisaishi»
Michio Miyagi»
Jo Kondo»
Misato Mochizuki»
Makoto Shinohara»
Yoshinao Nakada»
Akio Yashiro»
Makoto Moroi»
Toru Takemitsu»
Susumu Yoshida»
Ikuma Dan»
Yoko Kanno»
Shin’ichirō Ikebe»
Saburō Moroi»
Humiwo Hayasaka»
Makiko Nishikaze»
Michio Mamiya»
Akira Nishimura»
british soundtrack»
post-minimalism»
taiwan instrumental»
new age»
belgian contemporary classical»
chinese soundtrack»
japanese classical»
french soundtrack»
italian soundtrack»
irish contemporary classical»
classic soundtrack»
compositional ambient»
j-ambient»
japanese soundtrack»
new zealand classical»
latin soundtrack»
focus»
argentine ambient»
fourth world»
chinese traditional»
anime score»
drone»
german ska»
moombahton»
swedish eurodance»
j-reggae»
nederlandse hardstyle»
deep discofox»
mahraganat»
partyschlager»
cantaditas»
chalga»
disco polo»
bubblegum dance»
barbadian pop»
ska espanol»
oktoberfest»
k-pop boy group»
discofox»
k-pop girl group»
ragga jungle»
magyar mulatos»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,402 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-06-02. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.