Every Noise at Once · italian contemporary classical   scan   playlist   new
Annachiara Gedda»
Sylvano Bussotti»
Ada Gentile»
Ivan Fedele»
Raffaele Grimaldi»
Pierluigi Billone»
Francesco Pennisi»
Bruno Maderna»
Goffredo Petrassi»
Lorenzo Ferrero»
Franco Donatoni»
Dario Palermo»
Fulvio Caldini»
Angelo Gilardino»
Joe Schittino»
Mauro Lanza»
Piera Pistono»
Michele Tadini»
Teresa Procaccini»
Andrea Portera»
Sonia Bo»
Carlo Pedini»
Lucia Ronchetti»
Chiara Benati»
Fabrizio De Rossi Re»
Luca Lombardi»
Fabio Cifariello Ciardi»
Sergio Rendine»
Giacomo Manzoni»
Paolo Castaldi»
Luciano Chessa»
Osvaldo Coluccino»
Azio Corghi»
Fabio Vacchi»
Luciano Berio»
Clara Iannotta»
Nicola Campogrande»
Niccolò Castiglioni»
Fausto Romitelli»
Luigi Nono»
Marco Stroppa»
Giacinto Scelsi»
Luca Francesconi»
Michele Dall'Ongaro»
Martino Traversa»
Giulio Castagnoli»
Roberto Doati»
Francesco Filidei»
Stefano Gervasoni»
Salvatore Sciarrino»
Cristian Carrara»
Federico Gardella»
Giovanni Verrando»
Luca Belcastro»
Camillo Togni»
Paolo Perezzani»
Claudio Ambrosini»
romanian contemporary classical»
hungarian contemporary classical»
contemporary classical»
swiss contemporary classical»
21st century classical»
swedish classical»
spanish contemporary classical»
israeli classical»
italian contemporary classical»
british contemporary classical»
german contemporary classical»
austro-german modernism»
chinese classical»
danish contemporary classical»
american contemporary classical»
czech contemporary classical»
russian contemporary classical»
avant-garde»
early modern classical»
oriental classical»
serialism»
magyar mulatos»
discofox»
hardcore breaks»
ragga jungle»
bubblegum dance»
mahraganat»
partyschlager»
breakbeat»
cantaditas»
disco polo»
eurodance»
oktoberfest»
jump up»
jungle»
bouncy house»
deep vocal house»
spanish electropop»
hard bass»
italo dance»
deep discofox»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,002 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-10-25. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.