Every Noise at Once · isle of man indie   scan   playlist   new
Ruth Keggin»
Looney and the Vikings»
Lost Soldiers»
Stephanie Gomaa»
Tinesha Kinley»
Pointless Jesters»
sparetimehero»
Zantos»
Mae Challis»
The Bobble Heads»
Mikey Gatt»
Sunset Jet»
The Tides»
Tommy Cole»
Jeff Jepson»
King Chiaullee»
Francesca May»
Short for Richard»
Ian Thompson»
Davy Knowles»
Skyline Advantage»
Emma Christian»
SUICIDE HIGHLIFE»
Chris Flood»
Astasia»
Candyblasta»
Penelope Isles»
Final Cut»
The Water Is Rising»
Carol Walker»
Starlite Campbell Band»
Whatthe Animalssay»
Charles Guard»
Clash Vooar»
Christine Collister»
Mark E Moon»
Barrule»
Postcode»
a'Nish»
PHIL REYNOLDS AND THE DEARLY DEPARTED»
This Year's Winner Is»
Davy Knowles & Back Door Slam»
Harvey»
Slow Decay»
STOLIDAY»
Alex Harris»
Mec Lir»
Harry Manx»
Kytes»
Idlewild»
Matt Kelly»
Planes Over Paris»
David Woodgett»
Our Final Hour»
Vukovar»
Steve Nash»
Nanaki»
Adam Melvin»
Eight To Infinity»
Voodoo Bandits»
Aaron Cottam»
Phil Reynolds and the Indigo Children»
The Clown Calls For War»
Circus worlD»
The Black Monday Suicides»
Jamys Woolley»
Scarlett Parade»
Back Door Slam»
Steven Breslin»
Biskee Brisht»
Bahuki»
Ímar»
Jules Verne Theory»
Alex Cowley And The Back Beats»
Tomorrow's Story»
Call Me Amour»
Fletcher Christian Mutiny»
Matt Creer»
Mera Royle»
stomp and holler»
modern folk rock»
alternative country»
isle of man indie»
greek indie»
duluth indie»
faroese pop»
swedish singer-songwriter»
galway indie»
nz singer-songwriter»
alternative americana»
gotlandsk musik»
manila sound»
vermont indie»
cork indie»
indie folk»
australian singer-songwriter»
musica etnica»
danish singer-songwriter»
euskal musica»
small room»
plunderphonics»
wonky»
indie campechano»
industrial hip hop»
experimental hip hop»
musica londrinense»
afrobeat brasileiro»
indie catracho»
bern indie»
antiviral pop»
rock drums»
pony»
neue deutsche welle»
dusseldorf indie»
chip hop»
abstract beats»
dominican indie»
shibuya-kei»
psychedelic hip hop»
abstract hip hop»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,068 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-11-23. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.