Every Noise at Once · irish neo-traditional   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Lynched»
Pádraig Rynne»
Usher's Island»
Athrú»
Éilís Crean»
Mick McAuley»
Socks in the Frying Pan»
Danú»
Brian Finnegan»
Torcán»
Briste»
Altan»
Cúig»
Crossharbour»
The Conifers»
Lúnasa»
The Gloaming»
The Drowsy Lads»
Bob Brozman, John McSherry & Dónal O’Connor»
Goitse»
Caitlín & Ciarán»
Beoga»
Ciorras»
Drop the Floor»
Solas»
Stéphanie Makem & Tiarnán Ó Duinnchinn»
Colm O'Donnell»
Barrule»
Níall Vallely»
Réalta»
Guidewires»
Bene & Cormac»
Gráda»
The Gathering»
Bua»
Mec Lir»
The Fiddle Case»
The Fretless»
the olllam»
Moxie»
Téada»
Seo Linn»
Pauline Scanlon»
Zoë Conway»
Connla»
The Spook of the Thirteenth Lock»
Kasír»
JigJam»
Martin Quinn & Angelina Carberry»
The Outside Track»
Niall & Cillian Vallely»
Frankie Gavin & DeDannan»
Breaking Trad»
Kevin Burke's Open House»
Brendan Begley & Caoimhín Ó Raghallaigh»
Boxing Banjo»
Aidan Connolly»
Lá Lugh»
Ye Vagabonds»
Andrew Finn Magill»
Craobh Rua»
Notify»
Caladh Nua»
arcanadh»
Moving Cloud»
Talisk»
Kevin Crawford»
Brendan Mulholland»
Lasairfhíona»
Lankum»
We Banjo 3»
Atlas»
An Triúr»
FullSet»
Ciaran Tourish»
Caoimhín Ó Raghallaigh»
Arty McGlynn / Nollaig Casey»
Ímar»
Garadice»
Aoife Scott»
The Kilkennys»
Drónán»
orkney and shetland folk»
danish folk»
estonian folk»
celtic»
concertina»
finnish folk»
appenzeller folk»
scottish folk»
traditional scottish folk»
greek clarinet»
irish dance»
croatian folk»
accordeon»
portuguese folk»
spanish folk»
balfolk»
romanian folk»
classic arab pop»
irish neo-traditional»
kritika»
irish folk»
jig and reel»
neo kyma»
bangla»
uilleann pipes»
cape breton folk»
alternative dance»
new rave»
antiviral pop»
electronic rock»
neue deutsche welle»
funk rock»
drill and bass»
dance-punk»
deep hardcore»
breakcore»
south african punk»
gamecore»
mashup»
chip hop»
dubstep product»
proto-techno»
hyperpop»
big beat»
dusseldorf indie»
glitch hop»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,780 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-12-06. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.