Every Noise at Once · irish classical   scan   playlist   pulse   new
Thomas Connellan»
Thomas Augustine Geary»
Robert Prescott Stewart»
Arthur O'Leary»
Philip Cogan»
Francis Panormo»
Padraig O'Connor»
Joseph Augustine Wade»
Samuel Lover»
Carl Hardebeck»
Howard Ferguson»
Ruaidri Dáll Ó Catháin»
Brian Boydell»
Gerard Victory»
Herbert Hughes»
Mary Dickenson-Auner»
Joan Trimble»
Fintan O'Carroll»
Michele Esposito»
Swan Hennessy»
Michael William Balfe»
Dorothy Parker»
Turlough O'Carolan»
Frederick May»
John Kinsella»
Alicia Adelaide Needham»
Charles Wood»
William Connellan»
Arthur Duff»
Ernest John Moeran»
Ina Boyle»
James Lynam Molloy»
Victor Herbert»
Seán Ó Riada»
Hamilton Harty»
Aloys Fleischmann»
Thomas Roseingrave»
John Field»
Patrick Gilmore»
Archibald James Potter»
John Andrew Stevenson»
Sean O'Riada»
George Alexander Osborne»
Seoirse Bodley»
John F. Larchet»
William Vincent Wallace»
Percy French»
Havelock Nelson»
Patrick Weston Joyce»
Charles Villiers Stanford»
british contemporary classical»
austro-german modernism»
victorian britain»
swedish classical»
classical performance»
post-romantic era»
czech contemporary classical»
russian contemporary classical»
contemporary classical»
australian classical»
early modern classical»
spanish renaissance»
classical»
danish classical»
late romantic era»
viola»
shakuhachi»
english renaissance»
danish contemporary classical»
israeli classical»
irish classical»
russian romanticism»
jungle»
eurodance»
deep happy hardcore»
electro latino»
melbourne bounce international»
cantaditas»
deep vocal house»
hardcore breaks»
spanish electropop»
ragga jungle»
bubblegum dance»
partyschlager»
mahraganat»
breakbeat»
discofox»
bouncy house»
hard bass»
italo dance»
deep discofox»
jump up»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,786 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-12-09. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.