Every Noise at Once · indie game soundtrack   scan   playlist   intro   pulse   edge   2020   new
Matthewせいじ»
Joel Corelitz»
Rainbowdragoneyes»
Anamanaguchi»
Darren Korb»
Jukio Kallio»
Ryan Ike»
Carlos Viola»
William E.»
Jessica Curry»
Michiru Yamane»
Amos Roddy»
Jeff Ball»
scntfc»
Alec Holowka»
Eirik Suhrke»
Chris Remo»
A Shell In The Pit»
Joakim Sandberg»
Lena Raine»
Jukio "Kozilek" Kallio»
Zack Parrish»
Thomas Happ»
Mickymar Productions Ltd»
Jonathan Geer»
Matt Kap»
Emile van Krieken»
2 Mello»
Daniel Olsén»
Upright T-Rex Music»
Jasper Byrne»
Magnus Pålsson»
Calum Bowen»
Tettix»
David Housden»
Kristofer Maddigan»
Alex Yoder»
Archie Pelago»
Nightmargin»
Karl Flodin»
Ridiculon»
Pascal Michael Stiefel»
Elektrobear»
ToyTree»
David Fenn»
Curtis Schweitzer»
Daniel Koestner»
Kuraine»
Bill Kiley»
Ryan Roth»
Patrice Bourgeault»
Lifeformed»
Ben Prunty»
Ben Babbitt»
Simon Chylinski»
Clark Aboud»
Toby Fox»
Mudeth»
Jacob Lincke»
Shane Mesa»
ConcernedApe»
Deniz Akbulut»
João Vitor Antonieto»
Christopher Larkin»
fingerspit»
Danny Baranowsky»
Brenton Kossak»
Harry Mack»
Austin Wintory»
Jake Kaufman»
Chris Christodoulou»
Jimi Origi»
Jim Guthrie»
flashygoodness»
Tomáš Dvořák»
David Kanaga»
Disasterpeace»
Ian Chen»
berlin school»
final fantasy»
abstract»
uk experimental electronic»
indie game soundtrack»
african experimental»
organic ambient»
horror synth»
italian library music»
krautrock»
polish experimental electronic»
video game music»
modular synth»
mexican experimental»
hardvapour»
vaporwave»
turkish soundtrack»
finnish experimental»
anime score»
glitch»
brazilian experimental»
ambient idm»
soul flow»
flick hop»
german rockabilly»
australian ska»
ska mexicano»
rock baiano»
rap galego»
gypsy punk»
wu fam»
retro soul»
spiritual hip hop»
samba-enredo»
afghan pop»
peruvian rock»
carnaval cadiz»
ska chileno»
australian rockabilly»
rock andaluz»
baithak gana»
boom bap»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,169 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2021-01-15. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.