Every Noise at Once · hong kong indie   scan   playlist   intro   pulse   edge
Anson Mak»
So It Goes H.K»
李端嫻»
ReLaxpose»
tfvsjs»
人山人海»
Yukilovey»
Teenage Riot»
White Wave»
La'bridge»
Sushi Robot»
蔡德才»
Audiotraffic»
Sisters of Sharon»
Chochukmo»
Ghost Style»
my little airport»
GDJYB 雞蛋蒸肉餅»
Rachel Believes in Me»
Another Kitchen»
Soul of Ears»
9 Maps»
Prune Deer»
Pasha»
Senseless»
亞里安»
PixelToy»
Parallel Horizons»
per se»
Retox'D»
Reonda»
Dark Himaya»
Nowhere Boys»
Zarahn»
普普樂團»
鐵樹蘭»
Noughts And Exes»
余力機構»
More Reverb»
SIU2»
Lil’ Ashes»
Shotgun Politics»
戳麻 (Chock Ma)»
David Boring»
新青年理髮廳»
OWK»
Poubelle International»
Modern Children»
Andy Is Typing»
Mr. Rocket Head»
He man»
Teenage Girls»
及時雨»
The Bright Lights»
No One Remains Virgin»
Seasons for Change»
The Gatling Gun Revival»
逆流»
Bulletproof»
The Yours»
King Ly Chee»
NI.NE.MO»
Shepherds the Weak»
謝芊彤 & 謝芊蕾»
Jason Kui»
Dough-Boy»
The Sulis Club»
Sun Astronauts»
Esimorp»
Shumking Mansion»
梁基爵»
Merry Lamb Lamb»
于逸堯»
Yoyo Sham»
A New World If You Can Take It»
At17»
Serrini»
李拾壹»
勞嘉怡»
Say You Care»
J-Hoon»
Qiu Hong»
KillerSoap»
Fantastic Day»
SilHungMo»
黃秋生»
The Weathering»
Kevin Kaho Tsui»
Thud»
ZolarWind»
Maniac»
Blaster»
Corey Tam»
Stranded Whale»
Gravity Alterstra»
Yellow!»
黃靖»
Ellen Loo»
Whence He Came»
Choi Sai-Ho»
Twisterella*»
張匡佑»
YoungQueenz»
taiwan indie»
deep indie pop»
deep nz indie»
portland indie»
ok indie»
athens indie»
vancouver indie»
belgian indie»
hong kong indie»
albuquerque indie»
dallas indie»
steampunk»
twin cities indie»
chinese metal»
irish indie»
chicago indie»
indie pop»
denver indie»
norwegian indie»
edmonton indie»
stomp and whittle»
canadian indie»
electrofox»
lithumania»
traditional soul»
bass trip»
gypsy punk»
smooth jazz»
armenian folk»
south african jazz»
ethiopian pop»
belly dance»
abstract beats»
street band»
greek indie»
chilean indie»
traditional funk»
zolo»
indie jazz»
brazilian indie»
balkan brass»
georgiana»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
This is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 1875 genres by Spotify. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.