Every Noise at Once · historic orchestral performance   scan   playlist   intro   pulse   new
Leo Borchard»
Fritz Busch»
Clemens Krauss»
Victor de Sabata»
Pierre Monteux»
Ernest Ansermet»
Otto Klemperer»
Igor Markevitch»
Georg Schneevoigt»
Oswald Kabasta»
Artur Rodzinski»
Max Fiedler»
F. Charles Adler»
Karl Elmendorff»
Aleksandr Gauk»
Georges Truc»
Alexander Hilsberg»
Nikolai Golovanov»
Piero Coppola»
Paul Kletzki»
Franz Konwitschny»
Fritz Stiedry»
Oskar Fried»
Paul van Kempen»
Eduard van Beinum»
Karl Muck»
Erich Kleiber»
Roger Desormiere»
Arturo Toscanini»
Willem Mengelberg»
Bruno Walter»
Joseph Keilberth»
Jascha Horenstein»
Hermann Scherchen»
Fritz Reiner»
Serge Koussevitzky»
Guido Cantelli»
Artur Bodanzky»
Alfred Hertz»
Leo Blech»
Carl Schuricht»
Walther Straram»
Karel Ančerl»
Fritz Zaun»
George Szell»
Hermann Abendroth»
Desire-Emile Inghelbrecht»
Emil Cooper»
Ferenc Fricsay»
Otto Ackermann»
Ataúlfo Argenta»
Hans Knappertsbusch»
Wilhelm Furtwängler»
Dan Godfrey»
Basil Cameron»
Sir John Barbirolli»
Walter Damrosch»
Hans Münch»
Nicolai Malko»
Felix Weingartner»
Nikolai Malko»
Eduard Flipse»
Frederick Stock»
Anthony Bernard»
Václav Talich»
Gustave Cloez»
Désiré Defauw»
Charles Münch»
Camille Chevillard»
Tor Mann»
Albert Coates»
Hans Rosbaud»
Dimitri Mitropoulos»
Evgeny Mravinsky»
Volkmar Andreae»
Arthur Nikisch»
Walter Goehr»
radio symphony»
late romantic era»
german opera»
orchestral performance»
classical performance»
historic orchestral performance»
disco house»
bassline»
diva house»
bubblegum dance»
deep discofox»
melbourne bounce international»
electro latino»
cantaditas»
disco polo»
eurodance»
hard bass»
ragga jungle»
euro hi-nrg»
vocal house»
hip house»
deep vocal house»
spanish electropop»
italo dance»
pop house»
italo beats»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,396 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-05-29. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.