Every Noise at Once · historic classical performance   scan   playlist
Licco Amar»
Edouard Colonne»
Amar-Hindemith Trio»
Bohemian String Quartet»
Bernhard Dessau»
Max Pirani»
Hugo Heermann»
Lilia d'Albore»
Naoum Blinder»
Landon Ronald»
Members of the Budapest Quartet»
Maud Powell»
Quatuor Capet»
Quatuor Loewenguth»
William Primrose»
Bruno Seidler-Winkler»
Budapest String Quartet»
Louis Kaufman»
Ethel Hobday»
Gioconda De Vito»
Hephzibah Menuhin»
Albert Sammons»
Efrem Zimbalist»
Kolisch Quartet»
Arnold Rose»
Franz Rupp»
Karol Gregorowicz»
Schneider Quartet»
Guila Bustabo»
Otto Graef»
Frederick Thurston»
Quatuor Paganini»
Hermann Busch»
Erich Itor Kahn»
Bronislaw Huberman»
Percy Kahn»
Stanislaw Barcewicz»
Felix Dyck»
Carl Flesch»
Jelly D’arányi»
Gregor Piatigorsky»
Albert Spalding»
Enrico Mainardi»
The Pasquier Trio»
Zara Nelsova»
Trio Di Trieste»
Rudolf Hindemith»
Marie Hall»
Wiener Konzerthaus Quartet»
Elie Robert Schmitz»
Ginette Neveu»
Curtis String Quartet»
Mishel Piastro»
The Beethoven Quartet»
Samuel Chotzinoff»
Emanuel Feuermann»
Antoine-Pierre de Bavier»
Quatuor Barchet»
Quatuor Calvet»
George Falkenstein»
Guilet String Quartet»
Lionel Tertis»
Manfred Gurlitt»
Andrés Segovia»
Vasa Prihoda»
Végh Quartet»
Koeckert Quartet»
Jacques Thibaud»
Dennis Brain»
Schneiderhan-Quartett»
Joseph Szigeti»
Mischa Elman»
Georg Kulenkampff»
Lillian Fuchs»
Walter Barylli»
Barylli Quartet»
Willy Burmester»
Busch Quartet»
Quatuor Pascal»
Samuel Dushkin»
Stuyvesant Quartet»
The Roth String Quartet»
Hollywood String Quartet»
Jan Kubelik»
Léner Quartet»
Haddon Squire»
Quatuor Champeil»
Clemens Dahinden»
historic classical performance»
classical guitar duo»
classical guitar»
mexican classical»
denpa-kei»
jump up»
hardcore techno»
neo-industrial rock»
futurepop»
aggrotech»
deep happy hardcore»
eurobeat»
idol rock»
remix»
bouncy house»
happy hardcore»
j-core»
electro-industrial»
anime cv»
industrial metal»
alt-idol»
kawaii future bass»
ebm»
gabba»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,709 genres by Spotify as of 2019-02-15. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.