Every Noise at Once · historical keyboard   scan   playlist   intro   pulse   new
Anthony Halstead»
Jocelyne Cuiller»
Richard Lester»
Edna Stern»
Robert Woolley»
Blandine Verlet»
Flavio Ponzi»
Melvyn Tan»
Marcello di Lisa»
Ashley Wass»
Knut Jacques»
Arthur Schoonderwoerd»
Andreas Staier»
Nepomuk Fortepiano Quintet»
Olga Pashchenko»
Igor Kipnis»
Byron Schenkman»
Costantino Mastroprimiano»
La Gaia Scienza»
Bob van Asperen»
Richard Burnett»
Naruhiko Kawaguchi»
Laure Colladant»
Pieter-Jan Belder»
Alexei Lubimov»
Jos Van Immerseel»
Christopher Kite»
Laura Alvini»
Ursula Dütschler»
Malcolm Frager»
Jochewed Schwarz»
Joseph Payne»
Edoardo Torbianelli»
Tuija Hakkila»
Kuijken Piano Quartet»
Jan Vermeulen»
Cognazzo Roberto»
Rosalyn Tureck»
The Mozartean Players»
Ronald Brautigam»
Adalberto Maria Riva»
Christoph Berner»
Jörg Demus»
Malcolm Bilson»
Van Swieten Trio»
Richard Egarr»
Tom Beghin»
Martin Oei»
Josep Maria Roger»
Yury Martynov»
Rautio Piano Trio»
Jovanka Marville»
John Khouri»
Robert Hill»
Mario Stefano Tonda»
Neal Peres Da Costa»
Bart Van Oort»
Ralph Kirkpatrick»
Siegbert Rampe»
Inger Grudin-Brandt»
Zivian-Tomkins Duo»
Duo Cristofori»
Gisela Gumz»
Michelangelo Piano Quartet»
Marco Cadario»
Richard Fuller»
Viviana Sofronitsky»
Steven Lubin»
Maxim Emelyanychev»
Marek Bracha»
Kristian Bezuidenhout»
Julian Perkins»
Daniel Isoir»
Christine Schornsheim»
Trudelies Leonhardt»
Susan Alexander-Max»
Colin Tilney»
Jacques Ogg»
Miklós Spányi»
Transcontinental Piano Duo»
Hubert Rutkowski»
historically informed performance»
american modern classical»
german baroque»
recorder»
classical flute»
historical keyboard»
harpsichord»
american romanticism»
hardcore techno»
jump up»
electro house»
kawaii future bass»
remix product»
bouncy house»
nederlandse hardstyle»
partyschlager»
discofox»
tekk»
melbourne bounce international»
happy hardcore»
cantaditas»
brostep»
hands up»
deep discofox»
japanese electropop»
moombahton»
deep happy hardcore»
j-dance»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,868 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-09-16. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.