Every Noise at Once · harpsichord   scan   playlist   intro   pulse   edge   2017
Marcelle de Lacour»
Ketil Haugsand»
Albert Fuller»
Millicent Silver»
Janos Sebestyen»
Herve Niquet»
Christiane Jaccottet»
Guy Whatley»
Gilbert Rowland»
Ernst Victor Wolff»
Giedre Luksaite-Mrazkova»
Daniel Pinkham»
Colin Booth»
George Malcolm»
Kenneth Gilbert»
Blanche Winogron»
Alessandro De Marchi»
Pieter-Jan Belder»
Colin Tilney»
Scott Ross»
Jacques Ogg»
Jean-Henri d'Anglebert»
Eileen Joyce»
Nicholas Kraemer»
Ottavio Dantone»
Raymond Leppard»
Richard Egarr»
Rosalyn Tureck»
Pierre Hantaï»
Anne Gallet»
Laurence Cummings»
Luc Beauséjour»
Lorenzo Ghielmi»
Francesco Cera»
Terence Charlston»
Fernando Valenti»
Fernando De Luca»
Mahan Esfahani»
Botanist»
Violaine Cochard»
Jean Rondeau»
Robert Hill»
Gustav Leonhardt»
Huguette Dreyfus»
Davitt Moroney»
Andreas Staier»
Linda Burman-Hall»
Jory Vinikour»
Trevor Pinnock»
Rinaldo Alessandrini»
Nikolaus Newerkla»
Martin Galling»
Byron Schenkman»
Michael Borgstede»
Isolde Ahlgrimm»
Rafael Puyana»
Alan Cuckston»
Maggie Cole»
Christine Schornsheim»
Peter Watchorn»
Bradley Brookshire»
Simone Stella»
Lars Ulrik Mortensen»
Janine Johnson»
Valda Aveling»
Ralph Kirkpatrick»
Alan Curtis»
Gary Cooper»
Alexander Frey»
Thurston Dart»
Elaine Comparone»
Wanda Landowska»
Skip Sempé»
Mario Raskin»
Red Priest»
Barbara Harbach»
Anton Heiller»
Robert Veyron-Lacroix»
Jos Van Immerseel»
Anna Langbråten»
Igor Kipnis»
Zuzana Růžičková»
Christophe Rousset»
Joseph Payne»
Anthony Newman»
Bob van Asperen»
Sylvia Marlowe»
Masaaki Suzuki»
Tomaso Albinoni»
Blandine Verlet»
early music»
harpsichord»
baroque ensemble»
baroque»
light music»
bouncy house»
jungle»
jumpstyle»
deep vocal house»
workout»
eurodance»
italo dance»
bubblegum dance»
hands up»
breakbeat»
dutch house»
tekno»
bassline»
jump up»
melbourne bounce»
moombahton»
pop house»
electro latino»
deep discofox»
remix»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
This is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 1544 genres by Spotify. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.