Every Noise at Once · gospel r&b   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Noé Gambela Cardozo»
Yolanda Adams/Karen Clark Sheard»
Melinda Watts»
Latice Crawford»
Shekinah»
Darlene McCoy»
Tiff-Joy»
Onitsha»
Jermaine Dolly»
Anthony Evans»
Keyondra Lockett»
Tasha Page-Lockhart»
Duane Caleb»
Cheryl Fortune»
Winans Phase 2»
shandanan»
Marcus Cole»
Erica Campbell»
Ramiyah»
Koryn Hawthorne»
Anita Wilson»
Michelle Williams»
Andrae Crouch»
Jonathan McReynolds»
Sean C. Johnson»
Charles Jenkins»
Amber Bullock»
Cynthia Jones»
Lucinda Moore»
Solomons Garden»
Maranatha! Gospel»
Anointed»
Dawkins & Dawkins»
Shea Norman»
Doobie Powell»
Antonio Neal»
Makpo»
Zacardi Cortez»
Lisa McClendon»
Marvin Winans»
Out Of Eden»
Alexis Spight»
Myron Butler & Levi»
Jessica Reedy»
Four Kornerz»
Siani»
Lejuene Thompson»
Ruben Studdard»
Yolanda Adams»
Raymond & Co»
Smokie Norful»
Fiona Yorke»
Adrianne Archie»
Kirk Franklin»
Marcus Young»
James Fortune»
V. George Smith»
J Moss»
Mary Mary»
Kierra Sheard»
Debra Killings»
Sunny Hawkins»
Lexi»
Isaac Carree»
Bryan Popin»
Trin-I-Tee 5:7»
Darius Brooks»
Kelli Williams»
V3»
George Huff»
Javen»
Niyoki»
Karen Clark Sheard»
Montrel Darrett»
Jason Champion»
Crystal Aikin»
italian alternative»
gospel r&b»
pinoy rock»
gospel»
slovak pop»
zim gospel»
canadian pop»
ostrock»
iskelma»
contemporary gospel»
roots americana»
chilean rock»
euskal rock»
argentine rock»
dutch rock»
czech rock»
yugoslav rock»
italian arena pop»
french pop»
croatian pop»
australian indigenous»
cypriot pop»
folktronica»
hardvapour»
lithuanian folk»
experimental electronic»
deep jazz fusion»
brazilian experimental»
vintage french electronic»
experimental pop»
collage pop»
otacore»
macedonian indie»
chinese experimental»
commons»
vaporwave»
plunder»
krautrock»
no wave»
japanese experimental»
world fusion»
tribute»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,780 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-12-06. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.