Every Noise at Once · glitch beats   scan   playlist
Kalx»
Piiiq»
Mewark»
Tomcats in Tokyo»
mikeverde»
Achrid»
Macroeconomics»
Stendec»
John Barnes»
Richard Houghten»
Calika»
Kylian»
Logickal»
Lithium Enchantment»
Guy David»
Soplerfo»
Bllix»
Double Affair»
E.stonji»
Greetings From Tuskan»
Phase Mojo»
8yone»
Dynamic Wave»
Resynthesize»
Ross Lafond»
Diarmo»
Onethema»
Skink»
Psychetropic»
Quark Kent»
Gagarin»
Quantazelle»
M-tech!»
The Handsomest Drowned Man»
Skoud»
Patscan»
Lagowski»
Imploded View»
Alex Mein Smith»
Polar Sky»
Skipsapiens»
Fatima Meets Kuriaki»
Aeriae»
Ola Bergman»
Unseenmachine»
Robokoneko»
Thin Films»
Infant»
Mormo»
Henry Leo Duclos»
Cenik»
AWT»
Marshall Watson»
Soundhacker»
randomNumber»
Andrew Duke»
Ngc»
Gavouna»
Cubus»
Crimson Razorback»
Zool»
Wooky»
Prhizzm»
Clapan»
Shamanic Technology»
Boreal Network»
Somaticae»
Lipsis»
FZV»
Mikronesia»
Automotive»
Pandacetamol»
Forlon»
Koulomek»
Mauin»
Mercurial»
Sieve Ochre»
Traject»
Kids and Chemicals»
Reklein»
Sadahnmo»
Zort»
Hirnlego»
Discount Plastic Surgery»
Solarium»
Disparition»
J. Auer»
Tauboo»
Hessen»
Cuevox»
Bovaflux»
Lifting Gear Engineer»
Livelectro»
alGARhythm»
Maiki»
Unseelie»
Atom TM»
Little Plastic Pilots»
Aerostatic»
Metrocide»
Cooler»
Tudikas Wayne Hunnicutt»
MobiusB»
Bexarametric»
Mic Mell»
Alan Starck»
Fomatic»
Joseph Auer»
Ionnokx»
Adhesion»
Solotempo»
Grinning Ape»
Effacer»
Cedar A.V.»
Shuutobi»
Rykard»
Limbertimbre»
Komatsu»
Esselfortium»
Bounte»
fluxwork»
glitch beats»
intelligent dance music»
chinese electronic»
downtempo»
c64»
bass music»
icelandic electronic»
drill and bass»
deep chill-out»
electronica»
deep downtempo fusion»
substep»
dub techno»
outsider house»
demoscene»
future ambient»
acid idm»
ambient fusion»
psychill»
downtempo fusion»
galego»
gospel»
czech pop»
celtic rock»
ye ye»
south african gospel»
vintage swoon»
folk punk»
anti-folk»
classic czech pop»
mellow gold»
canadian blues»
praise»
piano rock»
sevdah»
gothic americana»
czech folk»
canadian celtic»
spanish invasion»
macedonian folk»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
This is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 1928 genres by Spotify. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.