Every Noise at Once · glitch   scan   playlist   intro   pulse   2017
Electric Birds»
Nuno Canavarro»
Machinedrum»
Yasunao Tone»
Oval»
Ultra-Red»
Dean Roberts»
Richard Devine»
Apparat»
Information»
Nicolas Collins»
Terre Thaemlitz»
Singularity»
Nobukazu Takemura»
Funkstörung»
Peter Duimelinks»
Ill-Esha»
Andy Ortmann»
Blir»
Pleq»
Russell Haswell»
Stilluppsteypa»
Svalastog»
alva noto»
edIT»
Microstoria»
Jan Jelinek»
Eric Lanham»
Ovil Bianca»
Phonophani»
Ryoji Ikeda»
Giuseppe Ielasi»
Iris Garrelfs»
Autechre»
Vladislav Delay»
Paul Wirkus»
Senking»
Radian»
Matt Davignon»
Flying Lotus»
Proem»
Rehberg & Bauer»
Yannis Kyriakides»
Dabrye»
Steinbrüchel»
Kim Cascone»
Rene Hell»
Scanner»
Farben»
Ekkehard Ehlers»
Pole»
Komet»
Mitchell Akiyama»
Robert Lippok»
CoH»
Samiyam»
Glitchy & Scratchy»
Dictaphone»
Prefuse 73»
General Magic & Pita»
Shlohmo»
Carl Stone»
Opiuo»
Pita»
Grischa Lichtenberger»
Aoki Takamasa»
Errorsmith»
Frank Bretschneider»
Zavoloka»
Fennesz»
Farmers Manual»
Dalglish»
Mark Fell»
Richard Chartier»
Byetone»
Pomassl»
Peter Rehberg»
Ø»
Goem»
0/r»
Pimmon»
Pegboard Nerds»
SND»
Kit Clayton»
AGF»
Telefon Tel Aviv»
Murcof»
Kenneth Kirschner»
Kangding Ray»
Matmos»
Akufen»
Florian Hecker»
Ilpo Väisänen»
Kid606»
The Glitch Mob»
Mokira»
KOAN Sound»
Pixel»
Zomboy»
Tut Tut Child»
Janek Schaefer»
General Magic»
Aleph-1»
Pan Sonic»
Sutekh»
Hecker»
Taylor Deupree»
Freiband»
Haswell & Hecker»
Rechenzentrum»
Emptyset»
Gramm»
Christian Marclay»
Fenn O'berg»
Mika Vainio»
microhouse»
intelligent dance music»
ambient»
fourth world»
dub techno»
krautrock»
abstract»
warm drone»
chinese experimental»
lowercase»
dark jazz»
glitch hop»
fluxwork»
hardvapour»
ambient idm»
didgeridoo»
drill and bass»
sound art»
drone»
mandible»
glitch»
rock gaucho»
khaliji»
francoton»
classic schlager»
sertanejo universitario»
peruvian rock»
danseband»
slovenian rock»
pop flamenco»
karneval»
danspunk»
sertanejo»
sevdah»
dansband»
volksmusik»
arab pop»
levenslied»
spanish pop»
african gospel»
rai»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
This is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 1932 genres by Spotify. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.