Every Noise at Once · german soundtrack   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Christine Aufderhaar»
Matthias Weber»
Paul Vincent Gunia»
Marc Streitenfeld»
Oli Biehler»
Jens Hafemann»
Philipp Fabian Kölmel»
Anne-Kathrin Dern»
Carsten Erobique Meyer»
Carsten Rocker»
Peer Raben»
Martin Böttcher»
Volker Bertelmann»
Christian Biegai»
Harold Faltermeyer»
Hauschka»
Daniel Freundlieb»
Klaus Badelt»
Lothar Scherpe»
Florian de Gelmini»
Sebastian Pille»
Matthias Klein»
Martin Rott»
Lenny Mockridge»
Jaro Messerschmidt»
Steffen Wick»
R.W. Fassbinder»
Christian Heyne»
Ramin Djawadi»
Enis Rotthoff»
Arne Schumann»
Ulrich Reuter»
Ralf Wengenmayr»
Heiko Maile»
Jakob Klotz»
Michael Kamm»
Christian Schlumpf»
Niki Reiser»
Martin Berger-Damm»
Jens Oettrich»
Christoph Zirngibl»
Max Berghaus»
Helmut Zerlett»
Stephan Massimo Jauch»
Dürbeck & Dohmen»
Gottfried Huppertz»
Fabian Römer»
Annette Focks»
Ingo Ludwig Frenzel»
Christian Hartung»
Klaus Doldinger»
Gerd Baumann»
Kolja Erdmann»
Henning Lohner»
Kay Skerra»
Nik Reich»
Martin Todsharow»
Marcel Barsotti»
Mathis B. Nitschke»
Lorenz Dangel»
Reinhold Heil»
Wilhelm Stegmeier»
Tom Tykwer»
Burkhard Dallwitz»
Frederik Wiedmann»
Stephan Zacharias»
Karim Sebastian Elias»
Dirk Leupolz»
Gary Marlowe»
Matthias Raue»
Ali N. Askin»
Hans Zimmer»
Rockford Kabine»
nordic ambient»
nordic soundtrack»
chinese traditional»
british soundtrack»
soundtrack»
ambient»
chinese soundtrack»
deep ambient»
german soundtrack»
drone»
nu age»
deep soundtrack»
oceania soundtrack»
argentine ambient»
fourth world»
japanese soundtrack»
video game music»
scorecore»
latin soundtrack»
canadian soundtrack»
experimental ambient»
champeta»
desi hip hop»
electro bailando»
k-pop girl group»
old school nederhop»
mahraganat»
deep discofox»
magyar mulatos»
azonto»
afro dancehall»
zouglou»
coupe decale»
trinidadian reggae»
oktoberfest»
nigerian hip hop»
panamanian pop»
punjabi pop»
j-reggae»
funk das antigas»
czsk reggae»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,407 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-06-03. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.