Every Noise at Once · german classical piano   scan   playlist   intro   pulse   edge   2020   new
Elly Ney»
Peter Froundjian»
Paul Klengel»
Severin von Eckardstein»
Markus Becker»
Gerrit Zitterbart»
Klaus Hellwig»
Andreas Mühlen»
Aloys Kontarsky»
Andreas Kirpal»
Holger Groschopp»
Gerhard Erber»
Florian Uhlig»
Daniela Ballek»
Hans Richter-Haaser»
Magdalena Mullerperth»
David Theodor Schmidt»
Walter Gieseking»
Stepan Simonian»
Detlev Eisinger»
Michail Lifits»
Andreas Frolich»
Markus Pawlik»
Peter Schmalfuss»
Benedikt Koehlen»
Sontraud Speidel»
Konstanze Eickhorst»
Oliver Triendl»
Friedemann Rieger»
Mona Asuka»
Babette Dorn»
Joseph Moog»
Andreas Bach»
Sophie Pacini»
Lars Vogt»
Matthias Veit»
Till Alexander Körber»
Ludwig Hoffmann»
Andreas Staier»
Caroline Weichert»
Elfrun Gabriel»
Wilhelm Backhaus»
Sebastian Knauer»
Konrad Richter»
Michael Rische»
Veronica Jochum»
Bernhard Kontarsky»
Franz Vorraber»
Ragna Schirmer»
Uta Weyand»
Wolfgang Leibnitz»
Susanne Grutzmann»
Rolf-Dieter Arens»
Bernd Glemser»
Werner Haas»
Michael Krücker»
Werner Genuit»
Michael Schafer»
Jacques Ammon»
Benjamin Moser»
Nikolaus Lahusen»
Raymund Havenith»
Evgenia Rubinova»
Alfons Kontarsky»
Florian Glemser»
Olga Scheps»
Margarita Höhenrieder»
Walter Olbertz»
Angelika Nebel»
Luisa Imorde»
Martin Tchiba»
Martin Stadtfeld»
Susanne Kessel»
Christoph Ullrich»
Michael Endres»
Caspar Frantz»
Florian Henschel»
Gitti Pirner»
Heidi Kommerell»
Annette Töpel»
Amadeus Webersinke»
Ann-Helena Schlüter»
Julia Severus»
Alexander Krichel»
Annerose Schmidt»
Elisabeth Brauß»
Cora Irsen»
Kimiko Ishizaka»
Friedrich Horicke»
Wolfgang Glemser»
Alexander Schimpf»
Andreas Boyde»
Michael Korstick»
Matthias Kirschnereit»
Conrad Hansen»
Carl Seemann»
Mario Häring»
Heidrun Holtmann»
Gerhard Oppitz»
Rainer Maria Klaas»
Dieter Zechlin»
Mark Ehrenfried»
Alexander Lonquich»
Helmut Roloff»
Burkard Schliessmann»
Beatrice Berthold»
Alice Sara Ott»
Christian Seibert»
Corinna Simon»
Herbert Schuch»
Branka Musulin»
Wilhelm Kempff»
Roland Keller»
Günter Reinhold»
Georg Friedrich Schenck»
Peter Rösel»
Alexandra Oehler»
Robert-Alexander Bohnke»
Wolfgang Manz»
Martin Helmchen»
Marie-Luise Hinrichs»
Caroline Fischer»
Siegfried Stöckigt»
Sophie-Mayuko Vetter»
Tobias Koch»
Christof Keymer»
Karl Betz»
Sheila Arnold»
Wolfgang Müller Steinbach»
Kristin Merscher»
Siegfried Mauser»
Christoph Eschenbach»
Tal & Groethuysen»
Kurt Leimer»
Christian Zacharias»
Pavlos Hatzopoulos»
Schaghajegh Nosrati»
Fabian Müller»
Renate Schorler»
Inge Rosar»
Wolfram Schmitt-Leonardy»
Wolfgang Rübsam»
brazilian classical piano»
classical trombone»
italian classical piano»
turkish classical performance»
british classical piano»
latin american classical piano»
classical piano duo»
caucasian classical piano»
austrian classical piano»
contemporary classical piano»
mexican classical»
canadian classical piano»
german classical piano»
australian classical piano»
spanish classical piano»
american classical piano»
classical piano»
korean classical piano»
taiwan classical performance»
japanese classical piano»
dutch classical piano»
deep discofox»
pretty rhythm»
discofox»
electronic rock»
j-idol»
hardcore techno»
eurobeat»
denpa-kei»
j-pop girl group»
vocaloid»
bouncy house»
j-core»
happy hardcore»
cantaditas»
deep happy hardcore»
oktoberfest»
partyschlager»
japanese electropop»
shojo»
alt-idol»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,169 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2021-01-15. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.